Новият свят: монаси, индианци и търсенето на идеалната общност
Раздел
Философия, ценности, норми.
Времетраене
4 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават и разграничават понятия като ценности и блага, традиции и норми;
- познават философското начало на интерпретацията на ценности и ценностни системи (Сократ и софистите);
- разбират спецификата на философията като форма на рационалност и научно изследване;
- правят разлика между обосновани тези и случайни мнения;
- разбират нуждата от проверка на аргументите за дадена позиция и не допуска безкритичното приемане на „готови” отговори.
Цели по умения:
- Анализира философски (или друг специализиран) текст: умее да формулира темата и проблема в текста, да разпознава и анализира философски понятия, да формулира авторовата теза, да изразява и аргументира ясно лична позиция, да реконструира аргументацията на автора, да оценява текста в историко-философски контекст, както и от гледна точка на жизнения си опит.
Изследователски въпрос:
Как да създаваме хармонични общности?
Краен продукт:
Драматизация на философски диалог пред класа (по четворки: по двама от Францисканския и Доминиканския орден).
Необходими материали:
- Проектор и екран/интерактивна дъска;
- Компютър с достъп до интернет;
- Маркери, флипчарт/бяла дъска, лепящи листчета;
- Работни листове за всеки урок;
- Критериална матрица за оценяване на философския диалог.
Уроци и дейности
Автор на проекта
о