Водата - извор на живот
Раздел
Тела и вещества
Времетраене
3 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- различават трите агрегатни състояния на водата и провеждат експерименти за преминаването на водата в различни агрегатни състояния;
- създават диорама/макет, който отразява начина, по който се случва кръговратът на водата в природата;
- създават прототип на пречистваща система за вода и аргументират нуждата от целенасочени действия за опазването на чистотата на водите в природата.
Цели по умения:
Учениците:
- анализират информация за състоянието на водите в световен мащаб и дават информирани решения за справяне с проблемите;
- комуникират ефективно, преговарят за ролите в екипа и оценяват различни гледни точки.
Изследователски въпрос:
Как можем да изградим система, която пази водата на Земята чиста?
Краен продукт:
Диорама, представяща кръговрата на водата в природата и филтрираща система за пречистване на водата
Необходими материали:
- картон
- ножици
- лепило
- тиксо
- цветни моливи и флумастери
- пластилин
- пластмасови бутилки
- памук
- пясък
- камъчета
- активен въглен
- бели листове
- цветна хартия
- работен лист “Пътешествието на Капчица”
- работен лист “Водни експерименти”
- работен лист “Стъпки за създаване на пречистващ филтър за вода”
- работен лист “Замърсяване и пречистване на водата”
- работен лист “Шаблон на брошура по ПБО “Водата- извор на живот”
Уроци и дейности
Автор на проекта
о