Тайните на човешкото тяло
Раздел
Човекът и здравословният начин на живот
Времетраене
4 седмици, 4 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разпознават (по схема) основни органи на човешкото тяло;
- назовават функциите на основните органи;
- дефинират скелета и мускулите като опора на тялото и органи на движението;
- изброяват хигиенни правила за поддържане на правилна стойка на тялото;
- доказват необходимостта от поддържане на хигиената на устната кухина и на зъбите;
- изброяват полезни храни и начини на хранене, спомагащи за растежа на тялото и укрепване на здравето.
Цели по умения:
Учениците:
- работят съвместно в екип, като разпределят роли и отговорности;
- прилагат умения за изследване и наблюдение чрез експерименти и демонстрации;
- създават макети и модели, използвайки креативност и технически умения;
- презентират идеи и резултати пред съученици;
- формулират правила за здравословен начин на живот.
Изследователски въпрос:
Как можем да се грижим за органите в тялото ни, за да бъде то здраво и силно?
Краен продукт:
Интерактивни макети на различни органи и системи в човешкото тяло, които онагледяват тяхната функция
Необходими материали:
- картинки на органи от човешкото тяло
- работен лист “Отбор бели дробове”
- работен лист “Отбор стомах” – ламиниран
- работни листове “Органи на човешкото тяло”
- 2 бр. сламки за бели дробове
- 2 бр. балони за бели дробове
- 2 бр. сламки за проект сърце
- 1 бр. балон за проект сърце
- 2 бр. пластмасови чашки за проект сърце
- хранителна боя в червен цвят
- вода
- торбичка с цип
- бобени зърна за проектите сърце и стомах
- работен лист “Макет на човешка ръка”
- картонени листове
- ножица
- сламки – по възможност бели
- конци
- лепило
- тиксо
- картинки на зъби
- 4-5 броя яйца
- пластмасови чашки
- четка за зъби (по 1 бр. на отбор)
- паста за зъби
- различни видове течности (безалкохолно, вода, мляко)
- голям картон или флипчарт хартия
- бели/цветни листове А4
- флумастери, маркери, моливи
Уроци и дейности
Автор на проекта
Илияна Хинова
обучител
Илияна Хинова е доктор по Педагогическа и възрастова психология, ерготерапевт, педагог и обучител с 13 години опит в работата с деца на различна възраст. Част от творческия и професионален път на Илияна преминава и като STEM ментор и обучител на учители по Национална програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Особен интерес за нея представлява детското развитие, емоционалната регулация и хармоничното израстване на здрави и самостоятелни деца. Тя има зад гърба си издадени две книги, посветени на детското развитие, както и три научни публикации с фокус върху ученическата мотивация и умения за успех.