Раздел
Дума и изречение
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- откриват звуковете в състава на думата;
- ориентират се в последователността на звуковете в думата;
- разграничават звук от буква;
- разграничават сричките в думата;
- разграничават гласни от съгласни звукове;
- разграничават съгласния звук й от гласния звук и;
- изговарят правилно звуковете в думите;
- разпознават малка и главна буква (печатни и ръкописни);
- пишат правилно в думи й, йо, ьо, щ, я, ю, дж, дз;
- четат правилно думи в съответствие със звуковия им състав.
Необходими материали:
- Проектите на всяка група
- Моливи
- Тетрадки с тесни и широки редове по български език
- Работен лист “Групова самооценъчна карта”
Групите обсъждат работата си и попълват груповата самооценъчна карта.
Инструкции
Раздайте по една групова самооценъчна карта на всеки отбор. Дайте инструкции за попълването ѝ.
- Нека всяка група обсъди и попълни груповата самооценъчна карта. За всеки критерий изберете “да”, “почти” или “не”. Четете внимателно, бъдете честни и участвайте всички в оценяването.
Обобщение
"Оценките на груповата ви работа ще ви помогнат да се подобрите!"
Важно!
- Насочвайте групите да бъдат честни и да участват всички в попълването на картата.
Учениците рефлектират върху работата си. Отговарят на въпроси, свързани с това какво им е харесало, какво ги е затруднило в работата по проекта, какво биха променили.
Инструкции
По възможност организирайте пространството в класната стая така, че да предразполага към споделяне - столовете в кръг, седнали на килим и т.н. Задайте първо въпроси, които провокират всеки да помисли за работата в собствения си отбор:
- Как се почувствахте, докато работихте по проекта?
- Кое смятате, че ви се получи най-добре?
- Кое ви затрудни?
- Какво бихте направили по различен начин следващия път?
След това задайте въпроси, които провокират даване на обратна връзка между групите:
- Какво ви хареса в проектите и представянето на другите групи?
- Ако вие бяхте на мястото на друг отбор, какво бихте направили по различен начин?
Обобщение
"Обратна връзка, която даваме и получаваме, ще ни помогне да се подобрим!"
Важно!
- Насочвайте към конструктивна обратна връзка.
- Задавайте въпроси, за да насочвате учениците.
- Уверете се, че всички са споделили мнение и всяка група е получила обратна връзка.
Учениците пишат правописно правило или ново умение, което са научили.
Инструкции
Преминете към затварянето на часа. Дайте инструкции на учениците.
- Запишете в тетрадките си едно правило или ново умение, което сте научили и ще използвате занапред. След като го напишете, споделете с другарчето до вас тетрадката си.
Обобщение
"Всеки от нас научи нещо важно! Това е благодарение на прекрасните проекти, които направихте."
Важно!
- Насочвайте учениците към конкретни примери.
- Уверете се, че всеки има с кого да сподели и насърчавайте участието на всяко дете.
