ОПИСАНИЕ
На учениците им се дава да работят с един определен, различен един от друг откъс от текст/различни видеа/изображения и да станат “експерти” в тази секция. След като учениците са задълбочили/изследвали своето разбиране в тази секция, те се групират – по един експерт за всяка секция, за да споделят разбиранията си – да обяснят и представят изводите, до които са достигнали пред другите.
Групирането може да стане по много начини. Един от вариантите е групите да са разделени още от началото и всеки да получи своя индивидуална роля, друг вариант е отделните групи да работят по конкретни задачи, като после формират нови групи, в които да има хора, работили по всички текстове, които да представят работата си един пред друг.
СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
- Разделете материалите, с които искате да запознаете учениците на равни части.
- Подсигурете, че всеки ученик е получил правилните материали, с които следва да работи.
- Учениците четат/гледат съответните материали, за да ги овладеят и да станат “експерти” по темата.
- Следва групирането на учениците – във всяка група трябва да има поне по един ученик, работил с конкретна, своя тема.
- Всеки ученик споделя своите разбирания и открития по темата, като задължително трябва да се подсигури, че останалите са го разбрали – може да се даде предварителна инструкция, че след отделните представяния следва всеки да обобщи най-важното, което е научил от съученика си и да го запише (специални работни листове).