Норма в класа

Норма в класа

„Учениците се уважават и изслушват“ – това е едно от основните правила, върху които се гради успешното управление на класната стая. Уважението и изслушването на другите е норма в класа и обща ценност, която се възпитава през целия период на обучение. Затова при работа по групи учителят и учениците следят дали това правило се спазва. Учителят може да отнема точки за групова работа при неговото нарушаване, както и да дава допълнителни точки на отборите, които го спазват. За проверка на активното слушане учителят може да изисква при представяне на отборите всеки ученик да сподели по една идея, която е чул от другите отбори и която е важна за него.

Предимства на стратегията

  • Реферирането към това правило на класа помага на учениците, когато работят в малка група, да осъзнаят неговата важност и да се научат да го спазват през целия период на обучение;
  • Отнемането и присъждането на точки за групова работа е чудесен начин всекидневно да се напомня колко важно е да се работи в екип.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • това е едно от правилата, което най-трудно се спазва от учениците, и затова е необходимо учителят да бъде търпелив и последователен при въвеждането и изпълнението му;
  • учениците понякога се бунтуват, когато всички получават отрицателно последствие за правило, което не всички са нарушили – добре е да се припомня смисълът на правилото и важността на групата и работата в нея.

Още полезни статии:

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали