Дейност 1 - Емпатично слушане

Време за работа:

8 минути

Формат на работа:

По двойки

Инструкция:

Изберете кой първи ще е споделящ и кой ще е слушател. Преминете през следните две стъпки за 6 минути. 

Стъпка 1 

  • Споделящият споделя за 2 мин своето преживяване с планирането 
  • Слушателят го слуша, без да реагира, и записва: 
    • Мисли: Какви са мислите, които текат?
    • Чувства: Какви са чувствата / емоциите зад поведението, думите, действията?
    • Нужди/потребности:  Кои нужди/потребности са / не са задоволени?

Стъпка 2

  • Слушателят споделя за 2 мин какво е чул, без съвети, преценки, обяснения…; 
  • Споделящият се опитва да се свърже с ключовата потребност, която е или не е удовлетворена

Разменете ролите си и минете през двете стъпки за 4 мин.

Дейност 2 - Даваме и получаваме обратна връзка в двойки

Време за работа:

30 минути

Формат на работа:

По двойки

Инструкция:

Всеки участник има по 15 минути, които включват представянето и обратната връзка.

Когато преминем през целия процес за първия участник, сменяме ролите и започваме от начало. 

Следим времето, за да има достатъчно време всеки да бъде чут и да получи обратна връзка. 

Водим си записки по удобен за вас начин! 

Алгоритъм за работа: 

  1. Участник 1 представя целите на урока и планираното изследване и формиращо оценяване

Докато слушаме, следим за следните неща, за да формулираме обратната си връзка на база на тях:   

  • Изследването води учениците към новото знание
  • Учениците взаимодействат с материали, ресурси и идеи в малки и големи групи без директна намеса на учителя
  • Инструкциите са ясни и подсигуряват ангажираността на всички ученици. 
  • Формиращото оценяване измерва целта на урока и обхваща всички ученици и е в подходящи моменти от часа.
  • Предвидено е достатъчно време, за да се премине смислено през дейността 
  • Информацията от формиращото оценяване може да бъде използвана за предприемане на последващи действи

2. Участник 2 споделя своята обратна връзка

Споделяме своята обратна връзка със следната структура. Минаваме през нея два пъти – веднъж с фокус изследването и веднъж – формиращото оценяване: 

  • Един плюс за работата
  • Едно нещо, което се нуждае от допълнително обяснение
  • Едно предложение за подобрение

Може да изтеглите изтеглете графичния органайзер от тук

Ресурси:

Графичен органайзер за даване на обратна връзка тук

Дейност 3 - Тестваме дейности

Време за работа:

80 минути

Формат на работа:

Учебни групи

Инструкция:

Примерно разпределение на времето – адаптираме спрямо нуждите на групата: 

  • 4 мин – организация на групата – кои са хората, които ще представят уроци? В какъв ред ще се случи? За колко време? 
  • 28  мин – тестване на урок 1 
  • 10 мин – обратна връзка 
  • 28 мин – тестване на урок 2 
  • 10 мин – обратна връзка

Какво е важно? 

  • Участникът, който е избрал да тества своя урок, влиза в своята роля на учител и преподава, както би го направил с учениците. 
  • Всички останали участници в групата – влизаме в ролята на учениците на този учител и следваме неговите инструкции. 
  • По време на разиграването -всички се придържаме към ролите си. След края на разиграването, слагаме учителската шапка и обсъждаме. 

Насоки за учителите: 

  • Преди да започне разиграването – споделяме възрастта на учениците, предмета, какво вече знаят предварително и всичко, което е необходимо. 
  • Времето на часа е намалено, приоритизираме за кои дейности да съкратим времето.

Отговори

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.