ОПИСАНИЕ
Учениците преценяват дали дадено твърдение е вярно или грешно, като търсят доказателства в подкрепа на своята преценка. Тази стратегия им дава възможност да задълбочат своето мислене по конкретна тема/проблем. Може да стане устно в дискусия в класа, а може да бъде подкрепена с работни листа, чрез които всички ученици да имат възможност да подкрепят своята преценка като търсят различни доказателства за нея.
СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
- Изберете 3 до 6 твърдения – запишете ги на дъската или ги разпечатайте на предварително подготвени работни листове в една обща колона.
- Раздайте работните листа или задайте на учениците да начертаят и напишат свои собствени. В първата са попълнени твърденията, във втората отбелязват вярно/невярно, а в третата Защо мисля така?
- Индивидуално или в малки групи, учениците обсъждат всяко твърдение, за да преценят, дали са съгласни или не, съответно да потърсят доказателства за оценката си.