Обратно към Курс

Как да преподаваме на деца билингви

0% Завършено
0/0 Steps
  1. Модул 1 - Какво означава да имам ученици, чиито майчин език не е български

    Какво е билингвизъм?
  2. Билингвизмът в България
  3. Усвояване на езика като втори
  4. Защо е необходима езикова подкрепа?
  5. Модул 2 - Как да определя от каква езикова подкрепа имат нужда моите ученици
    Видове езикова подкрепа
  6. Видове инструменти за определяне на нивото/нуждите на учениците
  7. Индивидуална диагностика с Драко и Мими
  8. Диагностика на класа (С-тест и матрица)
  9. Диагностика с матрица на класа
  10. Модул 3 - Как да подкрепя учениците, които имат затруднения в четенето
    Усвояване на техника за четене при деца с майчин език, различен от българския 0
  11. Усвояване на техника за четене при деца с майчин език, различен от българския 1
  12. Защо да използваме буквара за деца билингви „Четем с Ася и Явор?”
  13. Материалите към буквара „Четем с Ася и Явор" и насоки за работа
  14. Кратки упражнения за започване на часа
  15. Историята на Ася и Явор и няколко полезни съвета
  16. Упражнения по четене
  17. Насоки при използване на буквара за деца, които живеят в чужбина
  18. Модул 4 - Как да подкрепям, докато преподавам (езиково подкрепящи материали)
    Интегрирана езикова подкрепа
  19. Оказване на подкрепа за лексика
  20. Представяне на учебния материал езиково подкрепящо
  21. Модул 5 - Как да подкрепям, докато преподавам (работа с текст и четивна грамотност)
    Работа с текст
  22. Основни подходи за езиково подкрепяща работа с текст
  23. Стратегии за развиване на четивната грамотност при начинаещи читатели
  24. Стратегии за полагане на основите на четивната грамотност при начинаещи читатели
  25. 5 принципа на ефективната работа с текст
  26. Модул 6 - Как да подкрепям, докато преподавам (коригиране на езикови грешки и езиково подкрепящи инструкции)
    Как да даваме езиково подкрепящи инструкции
  27. Как да задаваме въпроси езиково подкрепящо
  28. Коригиране на грешки езиково подкрепящо
  29. Модул 7 - Как да подкрепям отвъд задължителните часове в училище
    Допълнителна езикова подкрепа
  30. Прилагане на материалите Драко и Мими
  31. Модул 8 - Как да използвам майчиния език на учениците като ресурс
    Защо е важно да използвам майчиния език на учениците
  32. Стратегии за използване на майчиния език на учениците
  33. Модул 9 - Как да надграждаме практиката си дългосрочно
    Планиране на езикова подкрепа в урока
  34. Самонаблюдение по метода видеография
  35. Какво представлява професионалната учебна общност (ПУО) - Част 1
  36. Какво представлява професионалната учебна общност (ПУО) - Част 2
  37. Как моето училище може да е езиково подкрепящо