fbpx
Вашият текущ статус
Не си вписан
Цена
Безплатно
Започни

КУРС

Как да преподаваме на деца с друг майчин език

Неудобната истина е, че в българските класни стаи има деца, които не говорят добре български език. Често учителите са оставени сами да се справят със ситуацията – кой както може. Няма достатъчно добра подготовка за подкрепа на деца с различен майчин език от българския, липсват и учебни материали. Досега! Този курс е първият по рода си в България и ще Ви помогне в работата с ученици, които не владеят добре български език, независимо от това по какъв предмет преподавате в училище.
 
Вашият текущ статус
Не си вписан
Цена
Безплатно
Започни

За курса

Независимо дали сте в началото на учителската си практика или вече сте натрупали опит в класната стая, вероятно работата с ученици, които не владеят български език, все още си остава една неразгадана енигма за Вас. Налага Ви се да научавате повече по темата на принципа проба-грешка. Това отнема време. Време, което нямате нито Вие, нито Вашите ученици.
 
Курсът “Как да преподаваме на деца с друг майчин език” Ви дава достъп до учебни материали, образователни ресурси, инструменти за диагностика на езиковите умения, както и конкретни практики и дейности, които да приложите още в следващия си час. 
 
Темите са организирани в 9 модула и 38 видеа. Не е задължително да следвате предложената последователност на модулите и видеата. Можете да изберете първо това съдържание, което отговаря на Вашите специфични нужди в класната стая в даден момент. Например, ако забелязвате, че учениците Ви допускат езикови грешки и не разбират какво се изисква от тях в час, отидете директно на Модул 6. В него ще разберете как да коригирате езикови грешки и как да давате езиково подкрепящи инструкции. 

Курсът включва

Споделете курса с колеги

Какво ще научиш

Вашият текущ статус
Не си вписан
Цена
Безплатно
Започни

Съдържание

Съдържание

Модул 1 - Какво означава да имам ученици, чиито майчин език не е български
Модул 2 - Как да определя от каква езикова подкрепа имат нужда моите ученици
Модул 3 - Как да подкрепя учениците, които имат затруднения в четенето
Модул 4 - Как да подкрепям, докато преподавам (езиково подкрепящи материали)
Модул 5 - Как да подкрепям, докато преподавам (работа с текст и четивна грамотност)
Модул 6 - Как да подкрепям, докато преподавам (коригиране на езикови грешки и езиково подкрепящи инструкции)
Модул 7 - Как да подкрепям отвъд задължителните часове в училище
Модул 8 - Как да използвам майчиния език на учениците като ресурс
Модул 9 - Как да надграждаме практиката си дългосрочно

Водещи

zx670y398_278ad945ba0c5aeb4e7ec6b3f28119ff
Йоана Славова Учител и Управител на Фондация "Ук"
Професионалният опит на Йоана в сферата на образованието започва през 2013 година, когато тя постъпва на работа в ОУ "Васил Левски", с. Орешене. Там тя преподава английски и френски език на деца билингви като част от програма "Заедно в час". Впоследствие заедно със свои колеги основава Фондация "Ук", която и до днес подкрепя развитието на ученици от малки населени места основно чрез инициативата "Училищни чудеса". През 2018-2020 година Йоана е част и от екипа на образователния сайт Уча.се, а понастоящем отново преподава английски език в Англо-Американското училище в София, където също работи с деца билингви.
Борислава Данева
Борислава Данева Старши специалист "Въвеждащо обучение на учители"
Борислава е специалист “Въвеждащо обучение на учители” във фондация “Заедно в час” от 2017г. От 2013 г. до 2016 г. преподава английски език в СУ "Свети Паисий Хилендарски", Златица и 54 СУ "Свети Иван Рилски", София. По време на работата си в "Заедно в час" води десетки обучения на различни теми. През последните две години работата ѝ е фокусирана върху въвеждащото обучение на учителите в програма "Нов път в преподаването". Борислава отговаря за цялостното организиране и провеждане на двумесечното лятно обучение, фокусирано върху основите на преподаването в училище.
_MG_8545
Ренета Богданова Мениджър “Развитие”
Ренета Богданова е възпитаник на програма “Нов път в преподаването” на “Заедно в час” от втория випуск на програмата (2012-2014). По време на участието си в програмата преподава по химия в 15 СУ “Адам Мицкевич”. След това се присъединява към екипа на организацията и пет години се занимава с професионалната подкрепа и обучение на новите участници в програмата на “Заедно в час” на различни позиции. Рени е мениджър “Развитие” към Образователен комплекс “Цар Симеон Велики”. През 2019 създава на Фондация "Сай Хай", която към този момент работи в 3 региона в България за развиване на научната грамотност в ученици, чрез създадените научни клубове в училище

Сценарий

maya stoyanova
Мая Стоянова-Уорнър Създател на образователно съдържание
Мая Стоянова-Уорнер създава създава съдържание на образователна тематкика за "Заедно в час" от края на 2017 г. Започва преподавателската си практика първо в частно училище в София, а след това преподава английски език и в СУ "Отец Паисий" в град Самоков като участник в програма на "Заедно в час" от 2012 до 2014г. Тя е сред редакторския екип на българското издание на книгата "Да преподаваме с мисъл за бедността".
2022-04-13-09-32-41-540
Елица Генева Учител и автор на съдържание
Елица Тодорова преподава немски език в различни възрастови групи, а от пет години участва в организацията на лятно училище за деца с обучителни трудности, за част от които българският не е майчин език. Юрист по образование, учител по професия и майка понастоящем.

Експерти

2112671118
Вяра Михайлова Специалист по ранно двуезично развитие
Вяра Михайлова (Интернационална Асоциация ЕдюкАрт) завършва висше образование (М.А.) в Университет Хайделберг (Германия). Има дългогодишен опит като преподавател по немски език на многоезични деца в Германия и като консултант и обучител на педагози в Германия и България. Автор е на учебни материали за деца с майчин език, различен от българския, и на наръчници за учители. Заедно с Анастасия Новикова разработва курса на обучение „Езиково подкрепящи училища“ (програма „Училища за пример“ на „Заедно в час“), залегнал в основата на този видео курс.
Foto A. Novikova
д-р Анастасия Новикова Председател на Интернационална Асоциация EducArt
Д-р Анастасия Новикова завършва висше образование (М.А.) и докторантура в Университет Хайделберг (Германия). Има дългогодишен опит в работата с деца с майчин език, различен от езика на образователната система, и в обучението на студенти и педагози в Германия и България. Автор е на учебни материали за деца с майчин език, различен от българския, и на наръчници за учители. Заедно с Вяра Михайлова разработва курса на обучение „Езиково подкрепящи училища“ (програма „Училища за пример“ на „Заедно в час“), залегнал в основата на този видео курс.

Отзиви

Честно казано бях леко скептична, но се радвам, че дадох шанс на курса, защото научих много интересни неща. Благодарение на допълнителните учебни материали моите първокласници ще имат успешен старт в училище!

Как да преподаваме на деца с друг майчин език
Петя Михалева Учител

Преподавам по математика и не бях сигурна, че този курс ще ми е полезен, но миналата година започнах работа с нов клас, в който има голям процент ромски ученици. Бързо осъзнах, че повечето от тях не разбират нито какво им обяснявам, нито какво пише в учебника. Реших, че няма какво да губя и изгледах курса. Трябва да ви кажа, че предложените практики наистина работят!

Теодора Терзийска Учител по математика

Най-после! От години работя в училище, в което повечето ученици са от малцинствата и с колегите правим чудеса от храброст, за да постигнем поне някакво ниво на базова грамотност. Сега вече имаме и тази допълнителна теоретична и практическа подготовка да го направим.

Как да преподаваме на деца с друг майчин език
Розалия Кехайова Учител

    Какво получавате

    Започнете да учите още днес

    Как да преподаваме на деца с друг майчин език

    Споделете

    Често задавани въпроси

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Всеки курс в Prepodavame.bg е подготвен от експерти по темата и се състои от комбинация от различни видео материали, статии, допълнителни четива, а понякога и задачи и тестове. Всички курсове са предварително организирани и може да ги гледате в удобно за вас време.

    На първо място трябва да влезеш в своя профил. Ако нямаш такъв можеш да се регистрираш безплатно. След като си влязъл в профила си можеш да избереш курс и да се запишеш за него.

    Ако изгледаш всички видеа, прочетеш допълнителните материали и направиш тестовете и заданията към даден курс ще получиш сертификат.

    Курсът се провежда напълно асинхронно и можеш да го гледаш в удобно за теб време. Ти сам определяш колко време отделяш и кога.

    Курсът е напълно безплатен.

    Всички материали и допълнителни ресурси могат да бъдат намерени в секцията за Билингви.

    Вашият текущ статус
    Не си вписан
    Цена
    Безплатно
    Започни

    Съдържание

    Модул 1 - Какво означава да имам ученици, чиито майчин език не е български
    Модул 2 - Как да определя от каква езикова подкрепа имат нужда моите ученици
    Модул 3 - Как да подкрепя учениците, които имат затруднения в четенето
    Модул 4 - Как да подкрепям, докато преподавам (езиково подкрепящи материали)
    Модул 5 - Как да подкрепям, докато преподавам (работа с текст и четивна грамотност)
    Модул 6 - Как да подкрепям, докато преподавам (коригиране на езикови грешки и езиково подкрепящи инструкции)
    Модул 7 - Как да подкрепям отвъд задължителните часове в училище
    Модул 8 - Как да използвам майчиния език на учениците като ресурс
    Модул 9 - Как да надграждаме практиката си дългосрочно