Разходка в музея „Граждани на България и света“

Раздел

Българинът – гражданин на България и на Европа

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците: 

  • систематизират наученото от проекта;
  • представят пред съученици и гости своя музей и експонатите;
  • рефлектират върху своите знания и умения – какво са научили за обществото, празниците, техническите нововъведения, географията и гражданството.

Необходими материали:

  • табели за експонатите в музея
  • малки листчета с имената на експонатите
  • лист за самооценка “Граждани на България и света”
Подготовка за представяне на музея
10 минути
Групова работа

Всеки от петте екипа в класа получава един от музейните експонати. Групите обсъждат как ще представят експоната си пред класа, какво ще обяснят и как ще показват информацията на посетителите.

Инструкции

- Сега всеки от петте екипа в класа ще получи по един от музейните експонати:

  1. Колаж „Нашето общество“;
  2. “Кът на празниците“;
  3. “Животът преди и сега“;
  4. “Музейна карта на България”;
  5. “Кът на малкия гражданин“.

- На малки листчета са написани експонатите. По един представител от отбор ще дойде при мен и ще изтегли експонат, който екипът му ще представи.

- Помислете как ще обясните на класа вашия експонат. Разделете задачите - кой ще разказва, кой ще показва детайлите и кой ще отговаря на въпроси.

Обобщение

Учениците планират представяне, което развива умения за говорене пред публика и работа в екип.

Важно!

  • Поканете гости за представянето - родители, учители и ученици от други класове.
  • Подредете експонатите на подходящо място - класната стая, коридора или друга зала в училище.
  • До всеки експонат залепете табела с неговото име.
  • На малки листчета напишете имената на кътовете в музея и помолете всеки отбор да си изтегли един експонат, който ще представи.
  • Насърчавайте учениците да репетират кратко представяне, да обясняват ясно и да използват визуалните материали от експоната.

Материали за дейността

Представяне на музейните кътове
20 минути
Презентация

Всеки екип представя своя кът пред класа и гостите. Обясняват какво са изследвали, какво са научили и защо експонатът е важен. Гостите могат да задават въпроси, на които представителите от екипа да отговорят.

Инструкции

- Започва нашата обиколка в музея. Представете своя експонат като екскурзоводи. Покажете го, обяснете накратко какво сте направили и научили и отговорете на въпросите на нашите гости.

Обобщение

Учениците затвърдяват знанията си, развиват презентационни умения, увереност и умения за работа в екип.

Важно!

  • Следете представянията да са в рамките на 4 минути за отбор.
  • Следете за равномерно участие на членовете на екипа. 
  • Насърчавайте активен контакт с аудиторията и въпроси от гостите.
Какво научихме?
10 минути
Рефлексия

След представянето учениците попълват чек лист за самооценка на екипа, оценявайки създаването на експоната, ролята си като екскурзоводи и умението да представят информацията на аудиторията.

Инструкции

- Сега всеки екип ще получи лист за самооценка. Помислете за работата си - как създадохте експоната, как представихте информацията, как работихте заедно като екип и как отговорихте на въпросите. Отговорете честно на въпросите, като ги обсъдите помежду си.

Обобщение

Учениците систематизират наученото, развиват критично мислене, рефлексия и умения за самооценка.

Важно!

  • Поддържайте позитивна атмосфера на споделяне.
  • Насърчавайте учениците да се самооценяват обективно и да обсъдят с групата силните страни и какво могат да подобрят.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.