Биолози и природозащитници

Раздел

Организмите и тяхната среда на живот

Времетраене

4 седмици, 1 учебен час седмично

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • описват връзката между растенията и животните в дадена среда чрез хранителни вериги;
  • дават примери за опазване на видовото разнообразие от организми и средата им на живот;
  • анализират взаимовръзките между организмите в различни екосистеми;
  • обясняват значението на хранителните вериги за баланса в природата;
  • идентифицират различни роли на организмите в екосистемата (производители, консуматори, разлагатели).

Цели по умения:

Учениците:

  • работят в екип и си сътрудничат;
  • създават визуални и текстови материали, представящи научна информация;
  • прилагат критично мислене при решаване на проблеми и защита на идеи;
  • подобряват дигиталната си и презентационна грамотност.

Изследователски въпрос:

Как можем да представим хранителните вериги по интерактивен и разбираем начин, за да разберем важността на баланса в природата?

Краен продукт:

Интерактивни макети на хранителни вериги и табло “Стъпки към бъдещето”

Необходими материали:

  • лепило, ножици, тиксо
  • компютър/таблет за дигитални презентации
  • картинки на екосистеми
  • изображения на организми
  • работен лист “Характеристики на растения, животни и гъби”
  • картони за колажи – размер А3 (според броя на групите в класа)
  • картинки/снимки на организми
  • моливи, пастели, цветни маркери или флумастери
  • пластилин
  • кабърчета (пинчета)
  • червени конци 
  • бели листове
  • интерактивни примери за хранителни вериги
  • голям картон, подходящ за изработване на постер/плакат

Уроци и дейности

Автор на проекта

Илияна Хинова
обучител
Илияна Хинова е доктор по Педагогическа и възрастова психология, ерготерапевт, педагог и обучител с 13 години опит в работата с деца на различна възраст. Част от творческия и професионален път на Илияна преминава и като STEM ментор и обучител на учители по Национална програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Особен интерес за нея представлява детското развитие, емоционалната регулация и хармоничното израстване на здрави и самостоятелни деца. Тя има зад гърба си издадени две книги, посветени на детското развитие, както и три научни публикации с фокус върху ученическата мотивация и умения за успех.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.