Пермакултура в училищния двор
Раздел
Природата в дома
Времетраене
3 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- посочват начини за ръчна и механизирана обработка на почвата и селскостопанските култури.
- познават и обясняват способите за подхранване, напояване и борба с вредителите при културните растения.
- разграничават условията и начините за отглеждане на растения и животни в екологичното стопанство.
Цели по умения:
Учениците развиват:
- умения за критично мислене (оценка на терена, избиране на подходящи решения);
- социални умения – работа в екип, лидерство, разрешаване на конфликти;
- устойчиво мислене – разбиране за връзката между човека и природата;
- креативност – намиране на оригинални идеи за дизайн и изпълнение;
- практически умения за работа с материали и инструменти.
Изследователски въпрос:
Как да създадем устойчива и самоподдържаща се екосистема в училищния двор?
Краен продукт:
Устойчива и самоподдържаща се градинка в училищния двор
Необходими материали:
- работен лист “Етапи на проект “Пермакултура в училищния двор“;
- бланка за разписване бизнес план – първи и втори раздел;
- инструменти за прекопаване на двора;
- пластмасови бутилки;
- подходящи за региона и сезона растения за засаждане – разсад или луковици на цветя, зеленчуци, семена на билки;
- туби от минерална вода и найлони за събиране на дъждовна вода;
- клони и камъни за ограда.
Уроци и дейности
Автор на проекта
Весела Димитрова
Еко образование, Начален етап
Весела Димитрова е учител в начален етап от 2014 г. Завършва ПУ „Паисий Хилендарски“ и оттогава експериментира с нови подходи, които превръщат класната стая в място за откривателство. Активно прилага проектно-базираното обучение и изследователския подход, като създава условия децата да учат чрез реални проекти и творчески задачи. През последната година Весела е автор и редактор на проектно-базирани уроци за платформата prepodavame.bg по различни предмети – от български език и математика до технологии и предприемачество.