Дневник на младия изследовател

Раздел

Тела и вещества

Времетраене

4 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • наблюдават и описват агрегатните състояния на водата;
  • проектират и изпълняват опити за демонстрация на свойствата на въздуха;
  • описват характеристиките на твърдите тела;
  • анализират резултати и формулират заключения;
  • документират процеса и наблюденията в ученически дневник.

Цели по умения:

Учениците:

  • развиват критично мислене чрез анализ на наблюдения;
  • сътрудничат в екип при изпълнение на експериментите и тяхното документиране;
  • комуникират устно и писмено резултатите от своите наблюдения;
  • организират информация и данни по логически и визуално достъпен начин.

Изследователски въпрос:

Как като истински изследователи да докажем значението на твърдите тела, течностите и газовете за живота на планетата?

Краен продукт:

Изработване на изследователски дневник и провеждане на интерактивен открит урок

Необходими материали:

  • Щафета “Твърдо, течно или газообразно”
  • Дневник на изследователя – “Свойства на въздуха”
  • Дневник на изследователя – “Свойства на водата”
  • Работен лист “Какво научихме за водата, въздуха и състоянията на веществата”
  • три прозрачни съда – бутилка с вода, буркан с лед, буркан с въздух или балон
  • бели листове/тетрадки/папки за дневник
  • етикети за заглавие на дневника
  • цветни моливи или флумастери
  • лабораторно оборудване – чаши, пластмасови съдове, термометър, свещи, кухненска везна
  • свещи, чинийки, вода, лед
  • ненадута топка и помпа за топки
  • пластмасови бутилки с капачка – няколко броя от половин или 1,5 литра.
  • различни по форма и големина съдове за вода, камъчета, салфетка, хранителна боя, сол или захар, фенерче (по възможност)
  • сламки, стиропорени или хартиени топчета, парче тебешир
  • апаратура за снимки или видео – таблети, телефони, камери

Уроци и дейности

Автор на проекта

Илияна Хинова
обучител
Илияна Хинова е доктор по Педагогическа и възрастова психология, ерготерапевт, педагог и обучител с 13 години опит в работата с деца на различна възраст. Част от творческия и професионален път на Илияна преминава и като STEM ментор и обучител на учители по Национална програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Особен интерес за нея представлява детското развитие, емоционалната регулация и хармоничното израстване на здрави и самостоятелни деца. Тя има зад гърба си издадени две книги, посветени на детското развитие, както и три научни публикации с фокус върху ученическата мотивация и умения за успех.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.