Домовете на животните

Раздел

Организмите и тяхната среда на живот

Времетраене

3 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разпознават основни групи животни и описват техните характеристики;
  • посочват средата на живот на различни животни и приспособленията им за адаптация към нея;
  • класифицират животни по среда на живот.

Цели по умения:

Учениците:

  • работят в екип, като планират, изграждат и презентират съвместен продукт;
  • използват визуални и вербални средства за представяне на информация;
  • извличат данни от научни източници (текстове, илюстрации, схеми);
  • свързват знанията си с реални примери от природата.

Изследователски въпрос:

Как да създадем модел на екосистема, в която всички животни имат подходяща среда и място в природния баланс?

Краен продукт:

Макет на среда на живот с представени животни и хранителна верига

Необходими материали:

  • работен лист “Животни и местообитания – част 1”
  • работен лист “Какви животни познавам?”
  • работен лист “Характеристики на животните”
  • работен лист “Приспособления на животните”
  • работен лист “Животни и местообитания – част 2”
  • кратки видеоклипове, показващи животни в естествената им среда – полярна мечка, бръмбар, риби, орел, вълк
  • въпроси за викторина
  • картонени кутии/капаци за основа на макета
  • цветна хартия, стикери, стари списания
  • ножици, лепило, маркери
  • глина, пластилин или природни материали (листа, камъчета и др.)
  • малки животински фигури (или изображения за изрязване)

Уроци и дейности

Автор на проекта

о

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.