Домовете на животните
Раздел
Организмите и тяхната среда на живот
Времетраене
3 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разпознават основни групи животни и описват техните характеристики;
- посочват средата на живот на различни животни и приспособленията им за адаптация към нея;
- класифицират животни по среда на живот.
Цели по умения:
Учениците:
- работят в екип, като планират, изграждат и презентират съвместен продукт;
- използват визуални и вербални средства за представяне на информация;
- извличат данни от научни източници (текстове, илюстрации, схеми);
- свързват знанията си с реални примери от природата.
Изследователски въпрос:
Как да създадем модел на екосистема, в която всички животни имат подходяща среда и място в природния баланс?
Краен продукт:
Макет на среда на живот с представени животни и хранителна верига
Необходими материали:
- работен лист “Животни и местообитания – част 1”
- работен лист “Какви животни познавам?”
- работен лист “Характеристики на животните”
- работен лист “Приспособления на животните”
- работен лист “Животни и местообитания – част 2”
- кратки видеоклипове, показващи животни в естествената им среда – полярна мечка, бръмбар, риби, орел, вълк
- въпроси за викторина
- картонени кутии/капаци за основа на макета
- цветна хартия, стикери, стари списания
- ножици, лепило, маркери
- глина, пластилин или природни материали (листа, камъчета и др.)
- малки животински фигури (или изображения за изрязване)
Уроци и дейности
Автор на проекта
о