Новият свят: монаси, индианци и търсенето на идеалната общност

Раздел

Философия, ценности, норми.

Времетраене

4 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават и разграничават понятия като ценности и блага, традиции и норми;
  • познават философското начало на интерпретацията на ценности и ценностни системи (Сократ и софистите);
  • разбират спецификата на философията като форма на рационалност и научно изследване;
  • правят разлика между обосновани тези и случайни мнения;
  • разбират нуждата от проверка на аргументите за дадена позиция и не допуска безкритичното приемане на „готови” отговори.

Цели по умения:

  • Анализира философски (или друг специализиран) текст: умее да формулира темата и проблема в текста, да разпознава и анализира философски понятия, да формулира авторовата теза, да изразява и аргументира ясно лична позиция, да реконструира аргументацията на автора, да оценява текста в историко-философски контекст, както и от гледна точка на жизнения си опит.

Изследователски въпрос:

Как да създаваме хармонични общности?

Краен продукт:

Драматизация на философски диалог пред класа (по четворки: по двама от Францисканския и Доминиканския орден).

Необходими материали:

  • Проектор и екран/интерактивна дъска;
  • Компютър с достъп до интернет;
  • Маркери, флипчарт/бяла дъска, лепящи листчета;
  • Работни листове за всеки урок;
  • Критериална матрица за оценяване на философския диалог.

Уроци и дейности

Автор на проекта

о

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.