Изложението на откривателите

Раздел

Планетата Земя

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • представят създадения от тях Дневник на откривателя пред класа/пред жури;
  • демонстрират знания за географски особености на континентите и бреговите форми;
  • развиват умения за публично представяне, дават и получават обратна връзка;
  • осмислят процеса и резултата от своето участие в проекта.
Последната спирка от пътешествието
5 минути
Въведение

В емоционално и тържествено въведение учителят напомня за целия изминат път по време на проекта проекта и обявява началото на “Изложението на откривателите“.

Инструкции

  • Скъпи откриватели, днес е денят, в който завършваме нашето вълнуващо пътешествие из непознатите земи на знанието. Преминахме през континенти и океани, изследвахме брегове и откривахме нови хоризонти и събрахме много впечатления.
  • Сега е моментът да споделим тези пътешествия един с друг. Обявявам началото на нашето тържествено “Изложение на откривателите“! Предстои екип да представи своя дневник и разкаже за най-запомнящите се моменти от своето пътешествие. Вашите истории ще вдъхновят и ще покажат колко далеч сме стигнали заедно.
  • Готови ли сте да споделите своите приключения и да отпразнуваме нашите постижения?

Обобщение

Тази дейност подготвя учениците емоционално и ментално за представянето. Петокласниците осъзнават постигнатото и се настройват за последния етап от проекта.

Важно!

  • Предварително организирайте подредбата на класната стая, така че да е подходяща за представянията и кръговата изложба. Може да изтласкате чиновете в полукръг в задната част на стаята, да подредите столовете като за лекция, а пред дъската да обособите “сцена”.
  • Ако е възможно, подсигурете музика за фон.

Материали за дейността

Изложението на откривателите
30 минути
Презентация, Практическа задача

Екипите представят своите дневници, споделят открития, впечатления и опит от работата. След това участват в “кръгова галерия“, в която разглеждат дневниците на останалите екипи и обменят мнения.

Инструкции

  • Всеки екип има до 2 минути да представи своя дневник пред класа. Разкажете за континента, океана, избраните брегови форми и интересни факти. Споделете как сте работили като екип и какво ви е впечатлило най-много.
  • След представянето ще ви поканя да се включете в мини изложба и да помислете кой дневник ви хареса най-много и защо. Всеки екип ще получи оценка по критериалната матрица за оценяване, която ви представих миналия час.

Обобщение

Учениците представят своя труд пред съученици или жури, затвърждават знанията си, развиват умения за комуникация и оценка.

Важно!

  • Насърчавайте увереното и кратко представяне на учениците, като аплодирате всеки екип.
  • След това организирайте “кръгова галерия“ – нека всички дневници се поставят на чиновете в задния край на стаята, като всеки екип излъчи капитан на експедицията, който да остане при дневника. Назначете начална станция за всяка група и поканете учениците да обикалят, за да разгледат работата на останалите екипи.
  • Дайте на всяка група 2 минути да разгледа дневника на текущата станция и да сподели впечатленията си с капитана на съответната експедиция.

Материали за дейността

Гласът на откривателя
5 минути
Рефлексия

Учениците правят устна рефлексия върху работата си по проекта, споделят предизвикателства и постижения. Часът завършва тържествено с думи на признание и обща снимка.

Инструкции

Време е всеки екип да оцени работата си по критериалната матрица. Ще получите оценка и от мен. Имате три минути, за да обсъдите и отбележите.

Сега искам да ви задам няколко въпроса:

  • С какво най-много се гордеете от работата си по проекта?
  • Кое беше най-трудно при създаването на дневника?
  • Какво ново научихте за света или пък за себе си?

Днес вие не просто показахте знания – вие създадохте нещо истинско, с много мисъл, творчество и екипност. Благодаря ви за вдъхновението!

Обобщение

Чрез тази дейност учениците осмислят преживяното, развиват умения за самооценка и изразяване на мнение. Заключителният момент насърчава положителната обратна връзка и повишава мотивацията за бъдещи предизвикателства.

Важно!

  • Насърчете учениците да бъдат откровени при попълването на критериалната матрица.
  • Задавайте един по един въпросите за рефлексия и по възможност изслушайте няколко отговора.
  • След рефлексията направете снимка на класа с техните дневници.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.