Водата - извор на живот

Раздел

Тела и вещества

Времетраене

3 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • различават трите агрегатни състояния на водата и провеждат експерименти за преминаването на водата в различни агрегатни състояния;
  • създават диорама/макет, който отразява начина, по който се случва кръговратът на водата в природата;
  • създават прототип на пречистваща система за вода и аргументират нуждата от целенасочени действия за опазването на чистотата на водите в природата.

Цели по умения:

Учениците:

  • анализират информация за състоянието на водите в световен мащаб и дават информирани решения за справяне с проблемите;
  • комуникират ефективно, преговарят за ролите в екипа и оценяват различни гледни точки.

Изследователски въпрос:

Как можем да изградим система, която пази водата на Земята чиста?

Краен продукт:

Диорама, представяща кръговрата на водата в природата и филтрираща система за пречистване на водата

Необходими материали:

  • картон
  • ножици
  • лепило
  • тиксо
  • цветни моливи и флумастери
  • пластилин
  • пластмасови бутилки
  • памук
  • пясък
  • камъчета
  • активен въглен
  • бели листове 
  • цветна хартия
  • работен лист “Пътешествието на Капчица”
  • работен лист “Водни експерименти”
  • работен лист “Стъпки за създаване на пречистващ филтър за вода”
  • работен лист “Замърсяване и пречистване на водата”
  • работен лист “Шаблон на брошура по ПБО “Водата- извор на живот”

Уроци и дейности

Автор на проекта

о

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.