Оценяваме, разсъждаваме и учим

Раздел

Дума и изречение

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • откриват звуковете в състава на думата;
  • ориентират се в последователността на звуковете в думата;
  • разграничават звук от буква;
  • разграничават сричките в думата;
  • разграничават гласни от съгласни звукове;
  • разграничават съгласния звук й от гласния звук и;
  • изговарят правилно звуковете в думите;
  • разпознават малка и главна буква (печатни и ръкописни);
  • пишат правилно в думи й, йо, ьо, щ, я, ю, дж, дз;
  • четат правилно думи в съответствие със звуковия им състав.

Необходими материали:

  • Проектите на всяка група
  • Моливи
  • Тетрадки с тесни и широки редове по български език
  • Работен лист “Групова самооценъчна карта”
Оценяваме нашата работа
10 минути
Групова работа, Оценяване

Групите обсъждат работата си и попълват груповата самооценъчна карта.

Инструкции

Раздайте по една групова самооценъчна карта на всеки отбор. Дайте инструкции за попълването ѝ.

  • Нека всяка група обсъди и попълни груповата самооценъчна карта. За всеки критерий изберете “да”, “почти” или “не”. Четете внимателно, бъдете честни и участвайте всички в оценяването.

Обобщение

 "Оценките на груповата ви работа ще ви помогнат да се подобрите!"

Важно!

  • Насочвайте групите да бъдат честни и да участват всички в попълването на картата.

Материали за дейността

Обратна връзка
15 минути
Рефлексия

Учениците рефлектират върху работата си. Отговарят на въпроси, свързани с това какво им е харесало, какво ги е затруднило в работата по проекта, какво биха променили.

Инструкции

По възможност организирайте пространството в класната стая така, че да предразполага към споделяне - столовете в кръг, седнали на килим и т.н. Задайте първо въпроси, които провокират всеки да помисли за работата в собствения си отбор: 

  • Как се почувствахте, докато работихте по проекта?
  • Кое смятате, че ви се получи най-добре?
  • Кое ви затрудни?
  • Какво бихте направили по различен начин следващия път?

След това задайте въпроси, които провокират даване на обратна връзка между групите:

  • Какво ви хареса в проектите и представянето на другите групи?
  • Ако вие бяхте на мястото на друг отбор, какво бихте направили по различен начин?

Обобщение

 "Обратна връзка, която даваме и получаваме, ще ни помогне да се подобрим!"

Важно!

  • Насочвайте към конструктивна обратна връзка.
  • Задавайте въпроси, за да насочвате учениците.
  • Уверете се, че всички са споделили мнение и всяка група е получила обратна връзка.

Материали за дейността

Какво ще запомним?
10 минути
Работа по двойки

Учениците пишат правописно правило или ново умение, което са научили.

Инструкции

Преминете към затварянето на часа. Дайте инструкции на учениците.

  • Запишете в тетрадките си едно правило или ново умение, което сте научили и ще използвате занапред. След като го напишете, споделете с другарчето до вас тетрадката си.

Обобщение

"Всеки от нас научи нещо важно! Това е благодарение на прекрасните проекти, които направихте."

Важно!

  • Насочвайте учениците към конкретни примери.
  • Уверете се, че всеки има с кого да сподели и насърчавайте участието на всяко дете.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.