Раздел
Четивна култура
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- илюстрират културния диалог между различни общности с примери от литературни и фолклорни произведения;
- дават примери за културното многообразие от самостоятелно прочетени текстове от детски списания, кратки енциклопедии, интернет.
Необходими материали:
- Дъска и маркери
- Грамоти за участие
- Цветни стикери за оценка на работата (например усмивки, звездички)
- Работен лист “Въпроси за рефлексия”
Учителят поставя въпрос за размисъл: „Как приказките ни помагат да разберем различните култури?“
Учениците споделят мисли и примери от приказките, които са анализирали.
Инструкции
Започнете часа с кратка дискусия относно наученото.
- Помислете върху въпроса „Как приказките ни помагат да разберем различните култури?“ Споделете по един пример от приказките, които разгледахме.
Учителят записва ключови думи на дъската (например ценности, традиции, уроци, различия и приликите между културите).
Обобщение
- Разбрахме, че приказките от различни култури учат на доброта, честност и трудолюбие.
- Открихме, че приказките имат общи теми, въпреки че идват от различни народи.
Важно!
- Подтиквайте учениците да споделят лични впечатления и да правят връзки с реалния живот.
- Ако учениците се затрудняват, задавайте насочващи въпроси:
- „Какво общо има между приказките от различни култури?“
- „Каква беше поуката от приказките, които разгледахме?“
Учениците попълват работен лист с въпроси за рефлексия, в който оценяват своята работа и споделят какво са научили.
Инструкции
Раздайте на учениците работните листове за рефлексия и дайте инструкции за попълването им.
- Ще ви раздам работни листове с въпроси за рефлексия Отговорете на въпросите честно, като споделите своите впечатления. Когато сте готови, поставете въпросниците в кутията за обратна връзка. Имате около 20 минути време за работа.
Обобщение
- Учениците осмислиха наученото от проекта и дадоха обратна връзка.
- Отговорите ще помогнат на учителя да подобри бъдещите уроци.
Важно!
- Дайте на учениците време да попълнят въпросниците спокойно и самостоятелно.
- Насърчете ги да бъдат искрени – няма грешни или правилни отговори.
Учениците споделят по едно нещо, което ще запомнят от работата си по проекта. След това учителят връчва грамоти за участие.
Инструкции
Преминете към финални думи преди раздаването на грамотите.
- Нека всеки споделя по едно нещо, което ще запомни от този проект.
Обобщете ключовите изводи от проектната работа.
- Разбрахме, че приказките от различни култури учат на доброта, честност и трудолюбие.
- Открихме, че приказките имат общи теми, въпреки че идват от различни народи.
- Усъвършенствахте уменията си да работите с Canva. След това развихте и умението да говорите пред публика, когато представихте готовата книга. И нещо много важно - всеки един от вас участваше в проекта и работи усилено за завършването на крайния продукт.
- Сега е време всеки ученик да получи грамота за участие.
Обобщение
- Учениците осмислиха и споделиха какво са научили.
- Получиха признание за своята работа.
Важно!
- Похвалете усилията на учениците и подчертайте тяхната роля в проекта.
- Направете връчването на грамотите тържествено, за да мотивирате учениците.
