ОПИСАНИЕ
Приложената практика може да бъде използвана като дейност за обсъждане на изучаван текст. “Четирите ъгъла” стимулира учениците да разсъждават върху основни идеи в текста и да открият тяхното проявление в реалния живот. Индивидуалните въпроси за всеки ъгъл от работния лист могат и да бъдат коригирани, за да отговарят на нуждите на групата.
Изтеглете графичния органайзер от тук.
СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
- Разгледайте с учениците всеки от въпросите и ги въведете в дейността.
- Разпределете учениците на малки групи.
- Определете време за индивидуална работа. Всеки член на групата трябва самостоятелно да идентифицира части от текста, които отговарят на всеки от четирите ъгъла (въпроса) от работния лист.
- Връзка: Каква връзка направихте с текста? (текст-текст, текст-себе си, текст-свят).
- Предизвикателство: Какво ви озадачи или затрудни в текста?
- Концепция: Какви теми или идеи използва авторът?
- Промяна: Как нагласите, действията или мисленето на героите се промениха в текста?
- Всеки ученик чете един избран откъс и споделя с останалите за отговорите си по една от точките.
ПРИЛОЖЕНИЕ В ПРЕДМЕТ
Практиката може да се приложи при анализ на герой или произведение в часовете по Литература. Дейността е подходяща и за работа с текст, който може да съдържа повече непознати думи за учениците. По този начин могат да анализират чувствата на героя и идеите на автора в произведението “Майце си” на Христо Ботев.