Учениците създават рисунки, вдъхновени от музика, която слушат
Самоосъзнатост: учениците изразяват себе си по различни начини посредством изкуство
Самоуправление: учениците научават повече за себе си, като рефлектират върху изкуството, което създават
10-15 минути
Материали за рисуване по избор на учениците
Медия за възпроизвеждане на музика
Стъпки за изпълнение на дейността
Въведете
Обсъдете с учениците дейността и им обяснете по какъв начин ще работите. Кажете им, че ще “рисуват” музиката, която слушат. Обяснете им, че имат свобода да проявят творчество и индивидуалност, докато рисуват.
Стартирайте
Определете времеви лимити и започнете работа. Пуснете музикалното произведение, което сте избрали.
Обобщете
След приключване на заданието помолете някои от учениците да покажат работата си и да обяснят по какъв начин са се чувствали, докато рисуват.
Проведете кратка дискусия, като помолите учениците да рефлектират върху дейността.
- Научихте ли нещо ново за себе си, докато рисувахте и слушахте музика? Какво е то?
- Какъв ефект имаше върху вас тази дейност, как се чувствахте?
- Бихте ли повторили у дома, например?
Предварително подберете музиката, която учениците ще слушат, предупредете учениците да донесат материали за рисуване.
Възможна е работа по групи, но при условие, че учениците са добре запознати с правилата на работа и умеят да работят в екип.
Учениците могат да упражняват дейността у дома по същия начин. Могат да включат и другите членове на семейството.