20 април | София, хотел Астория
Станете част от
Най-голямото образователно събитие в България
500+ участници | 200+ добри практики | 30+ гости и работилници
За събитието
Най-голямото събитие в българското образование
„Добрите практики на фокус 2024“ ще събере българската образователна общност на 20 април в гр. София. Събитието цели да стимулира обмяната на опит, да провокира смислени дискусии и да представи нови възможности за справяне с предизвикателствата, които срещат училища, учители, ученици, родители и образователни експерти.
Запазете своете място сред 500-те гости на събитието, за да разберете първи кои са отличените устойчиви и иновативни педагогически практики. Очакват Ви ден, изпълнен с практични работилници, вдъхновяващи лекции, образователно изложение, смислени панелни дискусии и много възможности за общуване със съмишленици.
Програма
8:30 - 9:30
Регистрация и образователно експо
9:30 - 9:45
Официално откриване
9:45 - 10:30
Кремена Сьодерстрьом: Как се прави истинска училищна трансформация
10:30 - 11:00
Почивка + образователно експо
11:00 - 11:30
Добро преподаване - Практика на един учител
11:30 - 12:15
Добро наставничество - официални гости и експерти
12:15 - 13:15
Обяд + образователно експо
13:15 - 14:30
Работилница по избор
14:30 - 14:45
Почивка + образователно експо
14:45 - 16:00
Работилница по избор 2
16:00 - 16:15
Почивка
16:15 - 17:30
Работилница по избор 3
17:30 - 18:00
Официално награждаване и закриване
18:00 - 20:00
Коктейл
Работилници
Учителят в центъра: Вътрешноучилищна квалификация на екипа - Десислава Стоянова и Юлия Мишкова
„Човешкият капитал е ключов“, „Всеки ученик заслужава добър учител“, „Всеки учител може да бъде най-добрият учител“ – ако се припознавате в тези фрази, то сесията „Учителят в центъра: вътрешноучилищна квалификация“е точно за Вас. В тази сесия ще разберете как можете да работите за професионалното развитие на всеки учител, какви са добрите практики в тази посока, как да създавате среда, която всеки учител да бъде подкрепен, но и предизвикан да покажа най-доброто от себе си. Сесията ще бъде с практическа насоченост, затова ще Ви предизвикаме да тествате нови стратегии, като ще ви дадем и ресурси, които да си занесете вкъщи.
Работилница за директори: Професионално развитие на педагогическия екип
Тази работилница е посветена на иновативни стратегии за мотивиране на учителите, практични инструменти за тяхното развитие и методи за изграждане на екип.
Ефективно сътрудничество в училище - Силвия Драганова и Стефани Костова от програма "Училища за пример"
Работилницата е подходяща за формалните и неформалните училищни лидери и е посветена на темата за ефективната съвместна работа в името на успеха на учениците. Участниците ще се впуснат в изследване на: формите на педагогическо сътрудничество и начините, по които те могат да допринасят за академичния напредък и благосъстоянието на учениците; ролята си за създаване на условия и култура на съвместно учене и професионално израстване, както и приноса си за подобряване на партньорството между различните групи в училищната общност; сътрудничеството между учителите като ключов фактор за постигане на единна визия за качество на преподаване в училище. Освен да генерират идеи, да проучват ресурси, да черпят и споделят опит, участниците в работилницата ще се запознаят с вдъхновяващи примери от програма “Училища за пример”.
Заедно за по-добро общество: Уроци за гражданска активност - Деница Вълканова
Колко пъти сте се замисляли, че учениците, с които работите сега, след няколко години ще бъдат вашите колеги, съседи, лекари и съграждани? Ще се доверите ли на изборите, които правят и възможностите, които създават? Училището е мястото, което ни готви за живота не само на теория. Това е мястото, в което се учим да общуваме и да разбираме света около нас. В тази работилница ще имате възможност да се потопите в конкретни стратегии и активности, с които да превърнете училището в място, на което се черпят и създават идеи за по-добро общество за всички нас.
Гражданско образование: Интерактивни методи за активни ученици - Пламена Николова
Работилницата е насочена към учители и преподаватели, които искат да насърчават и развиват нагласи и умения за активно детско и младежко участие, гражданско самосъзнание, разбиране на демократичните процеси и важността на участието на всеки във вземането на решения в полза на обществото.
Ангажиране на учениците с темата за климатичните промени
Темата за климатичните промени е важна за съвременните ученици. Изберете тази работилница, ако търсите стратегии за ангажиране на учениците с дейности по опазване на околната среда.
Екологията в действие: Интерактивна STEM работилница
Екологията е пресечна точна на много човешки дейности. Посетете нашата STEM работилница, за да се заредите с идеи за дейности за класната стая.
В света на емоциите: Ключът към успешни ученици и щастлива класна стая, ОУ "ГРАФ Н. ИГНАТИЕВ"
Научете как да развивате емоционалната интелигентност на вашите ученици, за да създадете по-позитивна и успешна класна стая. Очакват Ви вълнуващи идеи, практични стратегии и готови материали за управление на стреса, изграждане на взаимоотношения и вземане на решения чрез творческо и критично мислене и още много други. Работилницата е насочена към учители, които търсят нови начини за подпомагане на емоционалното и социално развитие на учениците.
Интердисциплинарни STEAM проекти - Преподаватели от 97 СУ "Братя Миладинови"
Как с минимални ресурси да направиш интердисциплинарен STEAM проект? – Работилницата ще сподели примерен интердисциплинарен проект от 97 СУ, как се е реализирал въпреки трудностите и кои са били научените уроци, като ще даде възможност на участниците да влязат в ролята на ученици.
Проектно базираното обучение с AI - От идея до реализация - Кристиана Чешмеджиева
Изцяло практическа работилница, в която ще научите повече за потенциала на AI: Как изкуственият интелект може да обогати образователния процес. Запознаване и работа с bggpt – как да създаваме правилно подкани (prompts); създаване на планове за уроци, генериране на идеи за домашни, генериране на тестове.
STEM експерименти - Симона Георгиева, ОУ “Николай Петрини”, гр. Ямбол
Как се създава видео поредица за експерименти? Вижте опита на г-жа Георгиева от Ямбол и нейните ученици от втори клас.
STEAM Days - Eмел Манушева , ЧСУ “Дружба”, гр. София
Работилницата споделя опит за организиране на научен базар. Целта на базара е да предостави образователен опит, който отразява иновациите и страстта към науката на учениците, и да събере родителите в училището, като ги включи в този уникален опит.
Приказки от класната стая - Снежана Бенева, ОУ “Ангел Кънчев” – Русе
Децата обичат да създават истории. В тази работилница ще научите повече за това как се развива креативността на ученици и се създава книга с приказки.
Цикли на учене - СУ"Христо Ботев" - Карнобат
В работилницата участниците ще научат повече за практика от Карнобат, в която учителите избират умение за развитие в учениците и в рамките на 5 седмици учениците минават през различни предмети, където да тестват и развият умението. Правят план за работа, изработват мисловни карти, разпределят задачите в екипа и така всички заедно намират решение. От началото на проекта учениците преминаха през три последователни цикъла – „Източници на информация“, „Защо учим това?“ и „План за учене“.
Климатичните промени и проектно базираното обучение
Проектно базираното обучение изисква изследване на комплексен въпрос, който да ни провокира да търсим отговорите в различни дисциплини и взаимовръзки. Темата за климатичните промени е точно това – тя ни дава възможност да задълбочим разбирането си в различни сфери и да се доближим до реалния свят, така че да повишим мотивацията на учениците ни за работа. Тази работилница ще ви позволи да се запознаете с конкретни примери, които лесно могат да се адаптират в отделни предмети и класове.
Мисия касова бележка - как да променим отношението на учениците към данъците - Десислава Атанасова от 131 СУ "Климент А. Тимирязев"
Работилница представя проект, фокусиран върху данъчната система, не само променя отношението на учениците, но и ги кара да осъзнаят своята ключова роля като данъкоплатци.
Капан за сънища ... или как индианците ни завещават да сме добри - Ваня Иванова, ОУ "Васил Левски" - Кнежа
Работилница е посветена на проектно базирано обучение за географското приключение из мистичната култура на индианците.
Наблюдение на урок: практически инструменти за директори и наставници - Мирена Петрова, ст.специалист "Стратегически партньорства" в "Заедно в час"
В работилницата ще разгледаме алогоритъм, структура и основен протокол за подготовка, осъществяване на наблюдение на учебен час и структуриране рефлексия на часа, което осъществяват менторите, участващи в проект NEST. Работилницата е подходяща за директори, заместник – директори, наставници на новоназначени учители и всички участници в образователната система, които провеждат наблюдение на учебни часове и последващ анализ.
Как да проследяваме и повишаваме качеството на образованието в училище - шведският опит? - Кремена Сьодерстрьом
Как се проследява и управлява качеството на образованието в Швеция? В рамките на работилницата ще научите повече за това как протича този процес на практика в едно шведско училище и ще се запознаете с модел на управление на качеството, който бихте могли да адаптирате към контекста във вашето училище. Работилницата е насочена към директори, заместник директори, главни учители и всички, които имат интерес към подобряване на качеството на образованието на училищно ниво.
Някои педагогически практики и идеи могат да бъдат приложени без много усилия дори контекстът и вида училище да са различни. Но по-често се налагат адаптации. Как можем да адаптираме добри педагогически практики за нуждите и интерсите на своите ученици? Тази работилница е подходяща за училищни лидери и преподаватели, които имат нужда от допълнителни инструменти за адаптиране на обещаващи практики и стратегии.
Работилницата е с капацитет до 40 участници и ще бъде проведена 2 пъти.
Вече много училища в България подобряват сами работата си, използват иновативни преподавателски и управленски практики, адаптират подходите си спрямо съвременния свят и нуждите на учениците. Как обаче да направим така, че да видим подобрение в цялата образователна система? От какво имат нужда директорите и учителите, за да работят спокойно и автономно? Кои процеси в системата на образованието имат нужда от преосмисляне? В тази дискусия ще обсъждаме конкретни предложения за промени в системата на образованието. Сред темите ще бъдат: националното външно оценяване и държавните зрелостни изпити; философията на учебните програми и учебните планове; условията за училищата да работят по иновативни практики; ролята и профилът на училищния директор; измерване на качеството в образованието.
Регистрираните за дискусията участници ще получат предварително въпросите, които ще се обсъждат по време на сесията. “Заедно в час” ще обобщи и популяризира предложенията и коментарите, получени по време на дискусията, с цел да достигнат до по-широка публика и да провокират дебат за нужните промени в българското образование.
Сесията е с капацитет до 25 участници.
В тази работилница ще преживеем посещение в света на Dream Space – STEAM центъра, в който всяко хлапе има специална роля, използва уникалните си суперсили и решава големи проблеми, за да постигнем целите за устойчивост на ООН. След като “събуем обувките” на учениците, ще осмислим как създаваме STEAM преживявания и ще си тръгнем със създаден “STEAM проблем“, с който да предизвикаме учениците си щом се върнем в училище.
Сесията е с капацитет до 60 участници.
По време на работилницата участниците ще се запознаят с най-новия инструмент за ангажиране на учениците и диференциране на обучението по математика с Кан Академия. Кан Академия е безплатна образователна платформа, която предоставя онлайн видео уроци, упражнения по математика, наука, история и други, и инструменти в помощ на учителите. Ресурсите на Кан Академия са включени и в новата платформа на Министерството на образованието и науката – Дигитална раница. Работилницата ще бъде полезна за всички учители, които търсят иновативни начини за обучение на своите ученици. Работилницата е предназначена за хора с неголям опит или липса на такъв в използването на Кан Академия. Всички учители, които използват платформата активно със своите класове са добре дошли да споделят опита си.
Сесията е с капацитет до 100 участници.
БАРАБАР е стратегическа настолната игра – иновация в образованието по права на човека. Барабар е следващата еволюционна стъпка на екипа на сдружение „Възможности без граници“ в посока игровизиране на обучението по права на човека, насърчаване на толерантност и приемането на многообразието от хората и истории в заобикалящия ни свят.
В тази работилница ще имате възможност да преминете през част от играта и да научите как да прилагате и в собствената си практика.
Думата БАРАБАР съществува на много езици като български, руски, албански, турски и може да бъде проследена чак до персийски и хинди. Означава равенство, заедно, рамо до рамо, правене на общи неща и въплъщава основната идея на играта, а именно разнообразието и солидарността, тъй като ЗАЕДНО правим промяната и имаме шанс за по-добро утре! БАРАБАР получи награда на публиката за най-добро представяне на бизнес идея по време на Pitch Pitch – Special StartUp Europe Week Edition – Sofia 2023. БАРАБАР е финалист и носител на награда в конкурса LET’s GO за Най-добър бизнес план на НПО 2022, организиран от Български център за нестопанско право. БАРАБАР е избран за добра практика в областта на социалните иновации в сектор „Образование“ на конференцията SOCIAL INNOVATORS, проведена в Република Хърватска през ноември 2021 година. център за нестопанско право. БАРАБАР е избран за добра практика в областта на социалните иновации в сектор „Образование“ на конференцията SOCIAL INNOVATORS, проведена в Република Хърватска през ноември 2021 година.
В съвременния контекст на свръхприсъствие на образи, все повече нараства убеждението, че концепцията ни за грамотност трябва да се разшири отвъд традиционните представи за четене и писане. Учебните програми в Европа въвеждат изучаването на движещи се образи от най-ранна възраст на учащите се и мнозина смятат, че киното и по-общо създаването на чувствителност към визуалното изразяване трябва да бъде неразделна част от работата по грамотност в общия учебен план. В работилницата ще бъде представена визия за легитимното място на артистичното образование в съвременната образователната система и връзката му с компетентностния подход и уменията на 21 век, личностното развитие на учениците. Ще бъдат представени откъси от филми, педагогически ресурси и добри практики, които да визуализират спецификата на този методологичен подход.
Работилницата е с капацитет до 50 участници.
Програма “Устойчив живот” е създадена за ученици от 4-7 клас с фокус върху екология, зелени технологии и добри примери от света. Програмата е изцяло игрофицирана с идеята да вдъхнови и заинтригува максимално учениците, като същевременно учителят предава с материала през проекти, дискусии и практически задачи.
инж. Димитър Димитров – предприемач и радетел за развитие на българското образование, собственик и управител на Ардес Информационни Технологии – Ardes.bg от 26 години, притежава компании в сферата на консултациите относно качеството на обслужване на клиенти, за инвестиции в недвижими имоти, сервизни услуги и др. , Д-р хонорис кауза на Технически Университет Варна, член на Business Network International – най-голямата бизнес организация в света с над 300 000 членуващи бизнеса, член на Ротари клуб “Варна Галатея”, създател на фондация: “Твоето Мнение е Важно” и един от учредителите на движението “Сподели и Вдъхнови”, чиято мисия е да вдъхновява младите хора да мечтаят смело, да си поставят високи цели и с труд и упоритост да се борят за постигането им. Заедно с колегите си от “Сподели и Вдъхнови” изнася про боно мотивационни лекции и уоркшопи пред ученици и учители във Варна и София. За 2022 и 2023 г повече от 80 лекции в над 20 училища са изнесени пред ученици и учители.
Сесията е капацитет до 50 участници.
Коучинг, менторство, наставничество – ако се чудите какво е общото между тях или как да бъдете още по-ефективни в тези роли – това е вашата сесия. В нея ще разгледаме какво представлява коучингът и какво е мястото му в образователната система, ще изследваме ключовите умения и нагласа, които биха ви били полени във всеки аспект на вашата работа – ученици, родители и колеги и не на последно място – ще практикуваме.
Работилницата е с капацитет до 50 участници.
Запознайте се с нашите специални гости
Поканили сме хора, които да ви вдъхновят, мотивират, научат и провокират!
Кремена Сьодерстрьом
Кремена има дългогодишен опит като учител, заместник-директор и директор в Швеция. В момента е директор на Основно училище Igelsta близо до Стокхолм, където само за три години успява значително да повиши резултатите на учениците и да намали безпричинните отсъствия.
Траян Траянов
Tраян е изпълнителен директор и член на Управителния съвет на Фондация “Заедно в час” от 2019 г. Той е част от екипа на организацията от нейното създаване през 2010 гoдина. Основните му отговорности като изпълнителен директор са свързани с цялостното стратегическо развитие и устойчивост на “Заедно в час”.
Петко Иванов
Петко е главен редактор на Prepodavame.bg. Има опит с различни предприемачески инициативи, той е и основният двигател за създаването на сайта Prepodavame.bg. Петко има бакалавърска степен по бизнес икономика и магистратура по икономическа социология в УНСС.
Ангел Георгиев
Ангел е образователен иноватор с над 15 години опит като технически обучител и продуктов презентатор. Той е един от основателите на Знам.бе и Синдео. Ангел е от хората, които изграждат СофтУни през годините.
Теодора Димитрова
Теодора е доктор по социално-икономическа география, учител по география и биология. Автор е на учебни пособия и научни статии. Един от създателите на Приложна академия за образование “Синдео”.
Александър Попов
Александър е софтуерен инженер и основател на СмарТест. Завършил е бакалавър “Компютърни науки” във Манчестър, Великобритания. В СмарТест разработва решения за да подобри образователния процес и да направи учителите по-продуктивни.
Гергана Василева
Гергана е началник отдел “Организационно-методическа дейност и контрол” в РУО-Враца. Има 11 години опит като преподавател в ПМГ. Обучител по проект NEST.
Василия Свилева
Ели Стойкова
Ели е магистър по “Обществени политики и човешко развитие” от Университета в Маастрихт, Холандия, а бакалавърската и степен е по “Икономическа социология”. Тя е сред основателите на Sci-High.
Весела Русева
Весела е програмен мениджър Intel “Умения за иновации” в Център за творческо обучение.
Искра Джанабетска
Искра е съосновател на Книговище и програмен директор на Софийския
международен литературен фестивал за деца и младежи. Има над 20 години опит в
разработването и управлението на национални образователни и културни проекти. Мисията й е
насърчаване на любознателността и четивната грамотност на децата.
Полина Коцева
Полина е управител на www.funtazia.bg, създател на авторски образователни SEL ресурси.Полина е международно-акредитиран EQ и SEL практик, EQ профайлър и N4 фасилитатор, работещ с деца и възрастни.Тя консултира училища, университети и фирми, относно интегрирането на SEL в образователната или бизнес среда.
Ирина Илиева
Ирина е Изпълнителен директор на JA Bulgaria. Тя има бакалавърска степен по Международни икономически отношения със специализация по Международна бизнес администрация от Университета по приложни науки в Сейнайоки, Финландия.
Александра Кишишева
Александра има над 15 години опит в областта на организационното развитие, професионалните обучения и човешките ресурси.
Часто от екипа на JA Bulgaria.
Вероника Маргаритова
Вероника е учител по английски и испанки език и обучител на учители. Тя е един от създателите на общностен център “Community Fabric”, където подкрепя гимназиални училища и учители в приложението на интегрирани и авторски учебни програми, както и при изграждането на цялостния образователен продукт на институцията.
Иглика Иванова
Иглика Иванова е магистър, докторант и хоноруван преподавател в катедра „Европеистика“ на СУ „Св. Климент Охридски“ и съветник по политиката за медийна грамотност към Министерството на културата. Присъединява се към Коалицията за медийна грамотност през 2019 г.
Милена Ленева
Милена Ленева е съ-основател и изпълнителен директор на фондация “Темпо”. Големите въпроси са нейна страст и винаги е готова да ви изненада с някой от тях.
Яна Алексиева
Яна Алексиева е изпълнителен директор и детско-юношески психолог. Работата й в Асоциация Родители е свързана с подкрепа на училищни екипи да изградят ефективна комуникация с родителите, също така не малка част от дейността й е свързана със застъпническа работа за подобряване на качеството на образование на децата, включване на семейството, гарантиране правата на децата. В ролята си на училищен медиатор подкрепя и работи по различни казуси, които са възникнали.
Яница Господинова
Яница Господинова – учител по английски език и икономика в Професионална Гимназия по електроника “Джон Атанасов”, гр. Стара Загора. Участва като доброволец в организирането на образователни събития в областта. Обучавала е учители на дигитални практики в образованието като дигитален посланик в час и клас и как да преподаваме умения на 21 век като сътрудник на екип “регионално развитие” на фондация “Заедно в час” .
Борислава Данева
Борислава има опит като преподавател по английски език и богат опит като обучител на учители и работа с млади преподаватели.
Нели Колева
Д-р Нели Колева е ръководител на екип “Стратегически партньорства” в “Заедно в час” от 2019 г. Преди присъединяването си към екипа, д-р Колева преподава английска и американска литература, сравнително литературознание, теория и практика на превода, английски, френски и немски език в Universite de Haute Bretagne в Рен, Франция и Rice University в Хюстън, САЩ.
Очаквайте още гости
Очаквайте още гости
Образователно изложение
Образователни организации ще имат свой щанд по време на изложението и ще представят своята дейност. Ще можете да се запознаете с техни представители и да си тръгнете с нови полезни идеи, продукти и услуги в подкрепа на Вашите ученици.
Запазете своето място
Включете се в най-голямото и вълнуващо събитие в българското образование. Местата са ограничени.
Поради големия интерес вече не е възможно записване за работилници.
Посещението на събитието е възможно, но ще бъдете разпределени в работилници, за които има останали места.
Карта на всички публикувани добри практики
Натиснете всяко пинче на картата, за да видите повече детайли за добрата практика
Елате на събитието и ще имате възможност да се срещнете и запознаете с авторите на над 170 добри практики от цяла България.
Участници споделят
ОРГАНИЗАТОРИ
нашите спонсори и партньори
медийни партньори
Логистика за събитието
Как да стигнете до хотел Астория:
- С автомобил – хотела разполага с паркинг
- Метро линия 1 и 2, спирка Опълченска или Сердика или линия 2 и 3 на спирка НДК
- Автопусни линии 1, 5, 7, Е74, спирка площад Руски паметник
- Трамвайни линии – 4, 6, спирка площад Руски паметник