Практични работилници

Откраднете си практични идеи от колеги от цяла България.

zaedno v chas 545

Какво ще си вземете от работилниците

innovation concept light bublb with open

Идеи за класната стая

Практични идеи, които да ангажират Вашите ученици

paper three worksheets

Споделен опит

Споделени добри практики, които да Ви помогнат в работата Ви.

brainstorm concept superhero brain

Нови контакти

Запознайте се с колеги от цяла България

Регистрирайте се за събитието, за да гарантирате своето място

Работилница 1 - От 13:15-14:30ч.

Формиращото оценяване или как да насърчаваме успеха

Питате ли се често: „Усвоили ли са учениците ми тези знания и умения, които предполагам, че са усвоили?“, „Има ли и друг начин да организирам урока по по-разбираем и достъпен начин за моите ученици?“, „Какво трябва да променя в преподаването си, за да подкрепя моите ученици?“.

Според проучвания добрият учител отделя около една трета от учебното време в клас за прилагане на различни форми на оценяване. Еднакво ефективни ли са те и допринасят ли за подобряване на учебния процес?

В рамките на работилницата „Формиращото оценяване или как да насърчаваме успеха“ ще потърсим отговора на този въпрос, като поговорим за формиращото оценяване и защо то е толкова важна част от съвременния образователен процес. Ще представим основните стратегии на формиращото оценяване и ще обсъди подходи за тяхното ефективно прилагане в класната стая. 

Работилницата е подходяща за всички учители и експерти, които вярват в своите ученици и искат да ги подкрепят по пътя към техния успех.

EducationSchool degree cap graduated congrats avatar university happy

Светла Петрова

Д-р Светла Петрова е директор „Изследвания и измервания“ във Formative Metrics – организация на Фондацията за образователна трансформация, създадена за осъществяване на качествен напредък в областта на оценяването, който да доведе до фундаментална образователна реформа. Светла има дългогодишен опит като Национален координатор на Програмата на ОИСР за международно оценяване на учениците – PISA, и като Национален координатор на Международното изследване на гражданското образование (ICCS), както и практически опит в разработването на инструменти и организирането на оценявания на постиженията на учениците, обработка, анализ и представяне на данни. Участвала е в разработването и оценката на политики, програми и стратегии в областта на образованието и политиките за децата.

Отношения между родителите и учителите. Кризата като възможност

Партнирането с родители е тема, която предизвиква смесени чувства, но и всеки педагог е уверен в нейната необходимост и смисъл. Много често се случва учителите и родителите да не са намерили времето, пространството, верните думи един към друг, за да може да бъдат пълноценна подкрепа за детето. 

По време на срещата ни ще имаме възможност да отделим време на работата по кризите в отношенията между родители и учители, заедно да помислим стъпки и да споделим опит. 

Работилницата е подходяща за всички учителите и професионалисти, защото част от работата на всеки е и изграждането на доверителна връзка и човешки отношения.

Roditeli Qna Aleksieva
Screenshot 3

Яна Алексиева и Зорница Трифонова

Яна Алексиева и Зорница Трифонова са част от екипа на Асоциация Родители, двете се занимават  професионално с темата за въвличане и подкрепа на родителите, учителите и децата. 

Как да създаваме среда за развитие на лидерски умения у учениците?

Вероятно често сте сблъскавали с ниска мотивация и липса на ангажираност на учениците. Вероятно сте чували и “Може ли да си ходим вече?” или “Ако е нещо след часовете няма шанс да останем!”

В работилницата “Как да създаваме среда за развитие на лидерски умения у учениците?“ ще имате възможност да научите конкретни примери и стратегии, които да ви помогнат да създадете пространство за висока мотивация, ентусиазъм и развиване на нагласа за развитие. Ще се запознаете с високо ангажирани ученици, които ще споделят практики за въвличане на ученическата общност в смислени и ползотворни дейности и инициативи на училищно и извънучилищно ниво.

Ако сте учител, псилолог, пед.съветник или друг значим възрастен в училищния прогимназиален и гимназиален живот, тази работилница ще ви даде отговори на въпросите, които често си задавате във връзка с мотивацията, извънкласните дейности и личностното развитие на учениците.

Screenshot 7

Радослава Георгиева

Радослава Георгиева работи в  сферата на образованието от 9 години, като през тях е била в различни роли – от учител до ръководител. Има опит както в начален, така и в гимназиален етап.

Към момента е Ръководител “Ученическо преживяване и общност” в ЧПГДН “СофтУни БУДИТЕЛ” и работи по създаването и проследяването на смислен и ползотворен ученически гимназиален път.

Кино в училище за развиване на знания и умения на 21 век (визия и реализация)

Творческото мислене е сред най-важните умения, които можем да развием у учениците. То не само стимулира въображението и емоционалната интелигентност, но и изгражда критичен поглед – ключов компонент за успех в съвременния свят. С помощта на киното, един вдъхновяващ инструмент, можем да насърчим учениците да открият нови хоризонти и да разкажат своите истории.

Европейската програма за кинообразование CinEd съвместява културни и образователни практики, тъй като в основата й стои работата с кинопроизведения и поднасянето им по подходящ, образователен начин на публиката от ученици в три възрастови групи. Програмата осигурява достъпни условия за прожекции (в класната стая и извън нея) на филми, чиито права са уредени за използване в образователен контекст, както и педагогически материали, разработени от европейски експерти. Работилницата ще създаде благоприятна възможност за конкретна работа с учениците, без да са нужни предварителни познания в областта на киноезика, поставяйки по интуитивен начин основите на киноанализа, който да бъде надграждан чрез теория и практика, чрез игри и упражнения.

В работилницата ще бъде представена визия за легитимното място и важността на артистичното образованието в образователната система и връзката му с компетентностния подход и уменията на 21 век, личностното развитие на учениците. Ще бъдат представени добри практики и филмови откъси, които да визуализират този методологичен модел. Предназначена е за учители от всички етапи.

Kino Ralitsa Asenova

Ралица Асенова

Притежава магистърска степен по театрознание и кинознание от Sorbonne Nouvelle – Paris 3, както и по европейски политики и управление на културни проекти от университета Paris 8. Следва също в Болонския университет, където пише научна публикация за работата на Пиер Паоло Пазолини. През 2022-а защитава докторска дисертация, посветена на европейските практики на кинообразование. Ралица Асенова е работила по множество проекти в областта на културата, както във Франция, така и в България. През последните 11 години ръководи фестивала “Срещи на младото европейско кино”. Като част от Сдружение „Арте Урбана Колектив“, инициира първата по рода си платформа “Кино в училище“ за България, включваща национални, европейски и международни проекти и инициативи.

Kino Daniel Simeonov

Даниел Симеонов

Завършва кинорежисура в Нов български университет. Следвал е също философия в Софийския университет и световно кино в Биркбекския университет в Лондон. Бакалавърският му проект е краткият документален филм Close, като освен това режисира няколко студентски филма и телевизионни реклами, пише за кино и сътрудничи на различни филмови фестивали. През 2018 г. завършва лидерската програма за учители на фондация „Заедно в час“. В момента е учител в село Дерманци. През 2022 г. е стипендиант по медийна грамотност на програма Фулбрайт и Държавния департамент на САЩ в университета Кент. От 2025 г. е член на Съвета на директорите на Фондация “Заедно в час”. Посвещава усилията си за популяризиране на необходимостта от повече учебни програми и дисциплини в българската образователна система, изучаващи различните изкуства, особено киното. Постоянен сътрудник към проектите “CinEd – Европейско кинообразование за младежи” и “Киното, сто години младост”

Големите въпроси на училището

Кои въпроси да си зададем преди да започнем да променяме учебния процес, класната стая и училището? Как да разберем от какво имаме нужда и готови ли сме да започнем?

Това са въпросите, които всеки учител и директор си задава. В тази работилница участниците ще търсят и намерят някои отговори заедно с водещите.

Работилницата е подходяща за всички, които искат да въвеждат нови подходи, методи и практики в училище. 

Milena Leneva

Милена Ленева

Милена Ленева е съ-основател и изпълнителен директор на фондация “Темпо”. Големите въпроси са нейна страст и винаги е готова да ви изненада с някой от тях.

kalina simidchiyska

Калина Симидчийска

Калина Симидчийска е обучител на възрастни в умения, необходими за по-добър живот: как да общуваме като запазваме човешката връзка помежду си, как да работим смислено заедно, как да създаваме дизайни за обучения.

Как да надграждаме уменията на всички учители в училище?

Работилницата ще предостави възможност за обсъждане на ключови аспекти, които подпомагат създаването на съгласуваност в представите за качествена работа и ефективното учене един от друг. Ще се фокусираме върху важността на взаимното наблюдение на часовете, откритото обсъждане на педагогическата практика и създаването на подкрепяща среда, която вдъхновява и мотивира учителите да развиват своите умения.

Заедно с Микаела Цветкова и Силвия Драганова от екипа на програма “Училища за пример” ще изследвате кои практики и подходи насърчават постоянното усъвършенстване на педагогическите умения и как се изгражда стимулираща среда за професионален растеж.

mikaela snimka

Микаела Цветкова

Микаела Цветкова е специалист “Обучение на училищни екипи” в програма “Училища за пример” на “Заедно в час” от 2023 г. Нейната работа е насочена към развиването и подкрепата на педагогически екипи за преподаване с ученика в центъра. Основните ѝ отговорности включват планирането и провеждането на обучителните преживявания в програмата.

opit1 200x200 1

Силвия Драганова

Силвия Драганова е специалист „Обучение на училищни екипи“ в екипа на “Заедно в час” от юли 2023 год. Тя отговаря за планиране, организиране и провеждане на обучения на лидерските екипи в програма „Училища за пример“. Преди това в периода 2021-2023 е ментор на училищни екипи по същата програма.
Силвия има богат опит в образованието –  17 години работи като учител в Английска езикова гимназия „Гео Милев“ – Русе, като през шест от тях заема длъжността заместник-директор. Освен че преподава философия, гражданско образование и модули от профилираната подготовка по предприемачество, Силвия координира иновативните процеси и практики в училището, подкрепя работата на Професионалните учещи общности и провежда част от вътрешноучилищните обучения.

Ателие “(Не)изговорено” - пространство за Език и изразяване чрез творчество.

Често се чудим защо някое дете не успява да се включи в работата на класа, реагира бурно, невъздържано, използва “лоши” думи или пък е тъжно, затворено и му е трудно да общува… Всеки път, когато това се случва, има причина, която за нас, възрастните, остава скрита. 

Ателие “(Не)изговореното” е място, в което децата могат да “говорят” на своите езици – рисуване, конструиране, моделиране, движение, игра със сенки, музика, танц, пеене, колаж, четене, разказване, драматизация, дискусия, експеримент… (Не)изговореното намира път, реципиент; добива форма, цвят, текстура, глас, траектория; бива чуто и видяно. 

Ателието е отворено за всяко дете от градината в моментите, в които има нужда бъде чуто и видяно, дори когато не може да се изрази през езика на словото.

По време на работилницата ще разберете:

  • как работи ателието и какви са резултатите от него;
  • какво е нужно, за да създадете такова местенце във вашата градина или училище;
  • как да подхождате към въпросите и темите, които децата повдигат;
  • как да споделяте с родителите темите, вълнуващи децата;

Работилницата е подходяща за учители от предучилищен и начален етап, за психолози, ресурсни учители, педагогически съветници.

EducationSchool degree cap graduated congrats avatar university happy

Елица Зафирова

Елица Зафирова е Монтесори педагог и отговаря за ателие “(Не)изговорено” в “Малкото школо”. Тя има силен интерес към психологията, психоанализата и ранното детско развитие.

Работилница 2 - От 14:45-16:00ч.

Изграждане на училищна общност и принадлежност в едно училище за пример

Защо е важно усещането за общност в едно училище за пример?

  • Създава усещане за принадлежност;
  • Създава усещане за значимост;
  • Визията, мисията и целите са контекстуализирани;
  • Училището се превръща в средище за учене, а не просто сграда на
  • институция;
  • Фокусът е върху индивидуалните потребности;
  • Всеки член на училищната общност е ангажиран с постигането на целите.

Работилницата е подходяща, както за директори на училища, така и за учители. Процесът на изграждане на общност изисква всички да бъдат ангажирани както с изпълнението на целите, така и с тяхното разписване.

Участниците ще могат да участват в дискусия и създаване на план за разработване на стратегия за изграждане на общност и принадлежност.

Rosen Bogomilov

Росен Богомилов

Росен Богомилов е директор на 100. ОУ в гр. София. Опитът му в системата е над 10 г., като през годините е заемал различни длъжности: учител по програма “Нов път в преподаването” на фондация “Заедно в час”; заместник- директор на 106. ОУ; съветник на министъра на образованието и науката; обучител по НП “Квалификация на ПС” към РУО София- град и докторант по Педагогика към СУ “Св. Климент Охридски”. 

Обучение на бъдещето - дигитални хакове за учители

Как да привлечем вниманието на ученици от дигиталното поколение? Как да улесним работата си и да спестим време?

В рамките на работилницата ще бъдат разгледани инструменти, които подпомагат развиването на четене с разбиране, езикови умения, дигитална грамотност и критично мислене. 

Тя е подходяща предимно за учители в прогимназиален и гимназиален етап, които искат да интегрират дигитални ресурси в преподаването си.

 

*За тази работилница е хубаво да имате лаптоп, ако искате да изпробвате ресурсите още на място.

12 4 scaled 1

Яница Господинова

Яница Господинова е избрана за “Дигитален посланик в час и клас” от Дигитална Национална Коалиция през 2018 г. и обучава учители на дигитални практики. Тя вярва, че споделянето на полезни идеи и подкрепата между колеги е основен двигател към положителна промяна в образованието.

Отвъд оценките: личностно развитие и растеж

Искате да подкрепите учениците си да се развиват личностно, а не само академично?

Включете се в работилницата “Отвъд оценките: личностно развитие и растеж”, за да опознаете по-добре модел за подкрепа на тийнейджъри, така че те да открият своята цел, страст и място в заобикалящия ги свят. През рамката на програмата за личностно развитие, всеки участник ще влезе в роля и ще трябва избере дейности, които да отговарят на нуждите, интересите и характера на младежа, в чиято роля са. 

Работилницата е под формата на ролева игра и съпровождаща дискусия и е подходяща за учители, преподаващи в гимназиален етап по различни учебни предмети.

Screenshot 4

Лилия Стойкова

През последните 10 години Лилия трупа широкоспектърен опит в НПО сектора. Работи по множество местни и международни проекти със социална насоченост, включване на деца и младежи от уязвими групи, превенция на рисково поведение сред млади момичета, настанени в институции.

Nagradata Iva Krastanova 1

Ива Кръстанова

Ива има над 10 години опит в сферата на нефрмалното образование, обучението на учители и пряка работа с младежи. Работата ѝ включва подкрепа на учители, младежки работни и организации, както и координиране на международни проекти.

Разбери, приложи, почувствай: Любов към себе си в 3 лесни стъпки

Ученето на уроците в училище често е най-малкият проблем за един ученик. Истинското предизвикателство е усвояването на уроците на живия живот – тези, които изграждат характера и остават завинаги.

В рамките на работилницата „Разбери, приложи, почувствай: Любов към себе си в 3 лесни стъпки“ учителите ще преживеят и приложат техники за развитие на емоционалната интелигентност и самолюбието, които могат да интегрират в своята класна стая. Тези умения са ключови за изграждането на уверени и успешни личности – както сред учениците, така и сред самите учители.

В края на работилницата всеки участник ще знае не само какво е самоприемане, емоционални граници и самогрижа, но и най-вече – как да ги прилага в ежедневието си и да ги предаде на учениците си.

Galena Aleksandrova

Галена Александрова

Галена Александрова е учител с над 14 години опит в преподаването на английски език в гимназиален етап. В работата си тя прилага стратегии за изграждане на позитивна и мотивираща учебна среда, като интегрира принципи от психологията на взаимоотношенията, детско-юношеската психология и емоционалната интелигентност.

Изкуството като мост към детските емоции в класната стая

Арттерапията в училище помага на децата да изразяват емоциите си по неконвенционален начин, особено тези, които трудно комуникират вербално. Чрез творческите дейности тя намалява стреса, подобрява концентрацията и насърчава социалното взаимодействие, създавайки по-подкрепяща и спокойна учебна среда.

Участниците в работилницата ще научат повече за важността на емоционалното здраве при децата и възрастните. Те ще имат възможността да опознаят нови техники за вербално и невербално общуване с техните ученици, дейности за намаляване на стреса и подобряване на психо-емоционалния климат в класа. В края на работилницата те ще са събрали набор от полезни примери и инструменти, които да приложат в практиката си, веднага щом се върнат в училище.

Работилницата е подходяща за всички, които имат интерес по темата, независимо от техния досегашен опит, като основен фокус ще бъдат арттерапевтични методи за деца.

Screenshot 6

Петя Иванова

Петя Иванова е учител по изобразително изкуство в 156. ОУ “ Васил Левски” в кв. Кремиковци в покрайнините на столицата. Завършила е магистратура “Начална училищна педагогика” и магистратура “Изящни изкуства”. В работата си се стреми да постига баланс между утвърдени методи и традиции в образованието и интерактивни и съвременни методи на обучение.

Как да развиваме умения за самостоятелно учене и рефлексия в предучилищен клас?

Всички деца искат да са успешни и това да учат е в тяхната естествена природа. Уменията за учене са важни още от най-ранна възраст – да се научим да се храним, да се научим да се обличаме, да се научим да караме колело… За всяко от тях си даваме време да опитваме, да бъркаме, да опитваме пак, да бъркаме пак… и така след няколко опита малките деца вече могат да държат лъжицата правилно, могат да обуят чорапките си, могат да пазят равновесие на колелото.

 

В тази работилница ще изпробвате на практика как логиката с проба и грешка може да се приложи в развиването на умения за учене:

 – да планирам времето и задачите, които мога да свърша;

– да си проверя сам задачите;

– да осмисля нещата, които са или не са ми се получили;

– да поговоря с някого, който да ми помогне да се науча.

 

Работилницата е подходяща за учители в предучилищен и начален етап, които искат да помогнат на учениците си да учат осъзнато, да планират и да следват плана си.

milena Milena

Милена Димитрова Пеева

Милена Димитрова Пеева е учител по БЕЛ, Монтесори педагог, заместник-директор на ЧДГ “Малкото школо”. Преди 6 години участва в разработването на модел за самостоятелно учене в предучилищен и начален етап и в създаването на инструменти за осъществяването му. Последните 4 години обучава и подкрепя учители, работещи по този модел.

Природни науки и социално-емоционални умения - мисия възможна

Традиционното преподаване на физика често се фокусира върху абстрактни понятия, което затруднява учениците да изградят емоционална връзка с предмета. Тази работилница представя интегриран подход, който комбинира социално-емоционално учене с физически и групови упражнения. Тя помага на учителите да създадат по-динамична и ангажираща учебна среда, като намалява стреса и подобрява мотивацията на учениците.

Работилницата въвежда техники за интегриране на социално-емоционалното учене в уроците по физика, напр.:

  1. Физически упражнения за по-лесно запаметяване и разбиране на физични концепции;
  2. Групови дейности за развитие на екипна работа и взаимно обучение;
  3. Рефлексия и осъзнаване на емоциите за подобряване на концентрацията и намаляване на стреса.

Работилницата е предназначена за учители по физика и природни науки в прогимназиален етап, които искат да подобрят мотивацията и ангажираността на учениците чрез интерактивни и социално-емоционални методи на преподаване.

Ralitsa Ranchova

Ралица Ранчова

Ралица Ранчова е преподавател по физика и астрономия с над 20 години практика в адаптиране на обучението за ученици с различни нива на подготовка. В основата на работата си тя често залага на превръщането на сложните научни концепции в достъпни и увлекателни приключения, базирани на игра, въображение и преживяване.

Ралица е сред наградените учители в конкурса “Добрите пракитик на фокус” 2024.

Работилница 3 - От 16:10-17:25ч.

Изкуствен интелект за генериране на изпитвания по чужди езици

Как изкуственият интелект създава персонализирани задачи и звукозаписи за слушане с разбиране?

В рамките на работилницата “Задачи по чужди езици с изкуствен интелект” участниците ще научат как могат за секунди да създават професионални звукозаписи, чрез които да подобрят знанията на учениците и да задържат вниманието им. Ще демонстрираме интересни видове задачи и как изкуственият интелект създава различен вариант на тест за всеки ученик.

Работилницата е подходяща за учители по чужди езици в начален и прогимназиален етап, които искат бързо и лесно да създават различни задачи и да проверяват знанията на учениците си.

SmarTest Alex Popov

Александър Попов

Александър Попов е основател на СмарТест – платформа, която улеснява изпитването в училище чрез изкуствен интелект. Към момента СмарТест се използва в над 200 български училища.

Ефективно изграждане на училищна култура чрез ценностно-ориентирания подход

Училищната култура влияе пряко върху мотивацията на учителите, взаимоотношенията с родителите и успеха на учениците. Чрез целенасочена работа върху ценностите и комуникацията директорите могат да създадат подкрепяща и вдъхновяваща среда за своите екипи.

Участниците в работилницата ще научат как да изведат и внедрят споделени ценности, които да формират основата на училищната култура.

Те ще се запознаят както с практически инструменти като „Ценностен компас“ и „Активно слушане“ за подобряване комуникацията между учители, родители и ученици, така и с конкретни техники за разрешаване на конфликти чрез емпатично и конструктивно общуване.

Работилницата е предназначена за директори на училища, които искат да изградят силна училищна култура, основана на ценности и да подобрят взаимодействието между педагогическия екип, родителите и учениците. Подходяща е както за ръководители на големи, така и на малки училища.

Screenshot 5

Николета Петрова

Николета Петрова е специалист предучилищно и начално образование и магистър “Мениджмънт в образованието”. Създател и собственик е на ЧОУ “Селестен Френе” и Къща за деца “Френе”, гр. Бургас. 

Член е на мрежата на хуманната педагогика в България.

Има силен интерес към реформаторската педагогика и изграждането на подкрепяща среда за обучение и развитие. Вярва, че ценностно-ориентираният модел на обучение и управление, е основният стълб за висока култура в обществото.

Как да развиваме четене с разбиране и критично мислене

Работилницата има за цел да запознае участниците с основни стъпки как се развива четивна грамотност, прилагайки тези стъпки към подходящи текстове от различни сфери. По време на работилницата основните дейности ще бъдат насочени към темите:

  • Как да откриваме ключови думи?
  • Как да разделяме текста на отделни смислови части?
  • Как да се направи устен/писмен преразказ на прочетеното?
  • Как се развива критично мислене?
  • Техники, с които „раздробяваме“ текста и той става разбираем.

За целите на работилницата ще се използват авторски образователните карти по четене с разбиране, разработени от Илияна Борисова.

Iliyana Borisova

Илияна Борисова

Илияна Борисова преподава история от 9 години, а в последните три провежда и онлайн уроци по четивна грамотност и критично мислене. Тя е създател на фейсбук страницата History Teacher, която опитва да направи историята по-привлекателна. В нея Илияна споделя идеи за развиване на умения у учениците.

Камишибай театър или как всяко дете да се влюби в българския език

Камишибай театърът е форма на японско драматично изкуство, което чрез илюстрации разказва истории. В класната стая този вид театър се използва за развиване езиковите умения на децата. Той насърчава ученето чрез преживяване, улеснява адаптацията към училищната среда и повишава мотивацията.
Работилницата ще запознае участниците с прилагането на камишибай театър в часовете по български език като инструмент за разширяване на речниковия запас, подобряване на разбирането и за изграждане на увереност в комуникацията.
Ще бъде поставен специален акцент върху екипната работа сред ученици от различни етноси, културния обмен и създаването на позитивна учебна среда.


В практическата част участниците ще получат насоки за целия процес на създаване на Камишибай театър – от изработването на картонена рамка (бутай) до създаването на илюстрации с текстове. Ще се очертаят основни принципи при организиране на проектно базирано обучение за ефективно включване на учениците, така че децата не само да подобрят езиковите си умения, но и да повишат усещането си за принадлежност към училищната общност.
Работилницата е подходяща за учители в начален и прогимназиален етап, работещи с билингви и деца, които срещат предизвикателства в усвояването на българския език. В края на работилницата всеки участник ще разполага с практически идеи за прилагане на метода в своята работа.

1b992585 4867 4ee1 bd25 01feb2798f23

Зорница Йорданова

Зорница Йорданова е начален учител с над 8 години опит, посветен на приобщаващото образование и езиковото развитие на ученици билингви. В своята практика използва дигитални инструменти и интерактивни методи като игровизация, социално-емоционално учене и арт-терапевтични техники.

Как учениците да планират реални проекти по гражданско образование?

Всеки учител знае, че е важно учениците да могат самостоятелно да решават проблеми и да се ориентират в реалния свят (работа с институции, търсене на информация)

Участниците в тази работилница ще научат как да мотивират учениците си за извършване на реални промени в заобикалящата ги среда, като по този начин развиват важни компетентности. По време на работата ще имат възможност да разработят собствени критерии за изработване на проект по реален казус и условия за последователна работа, съобразена с възможностите на учениците.

Работилницата е подходяща за учители по гражданско образование и всеки, който желае да включи работа по проекти в своите часове

Lubomir Vakanov

Любомир Ваканов

Любомир Ваканов е млад учител по гражданско образование и философия в Първа английска езикова гимназия. 

-завършил философия в СУ “Св. Климент Охридски”

-използва интерактивни и творчески подходи за да ангажира учениците и да развие в тях важни компетентности

ДНК на живота през погледа на десетокласниците - изследователски подход в часовете по науки

,, Побързайте! Звънецът скоро ще бие…,, 

Често чувани фрази, свързани с един ценен ресурс в класната стая – времето. 

Всеки учител би искал да работи с концентрирани и максимално ангажирани ученици, поставени в конкретна ситуация. В рамките на работилницата ще разкрием ползите от ясните и точни инструкции и тяхното разбиране по време на час, поставянето на индивидуални задачи с добавена стойност, изискващи максимално участие в учебния процес и как личните качества на всеки ученик допринасят за работата в екип.

Работилницата е подходяща както за учители в началото на творческата си кариера, така и за тези, натрупали опит в изкуството на преподаването, работещи с ученици от прогимназиален и гимназиален етап.

EducationSchool man old teacher professor teach leader avatar

Георги Ангелов

Георги Ангелов е учител с 4-годишен опит в преподаването по биология и здравно образование. Завършил е СУ “Св. Климент Охридски” специалност “Молекулярна биология”, СДК “Учител по биология” и магистратура “Учител по химия”. Работи в Средно училище “Георги Бенковски”- гр. Тетевен. Използва в своята практика максимално различни подходи, развиващи умения за работа в екип и сътрудничество между учениците

Образователни дейности с роботи за деца със СОП (Местата са изчерапи)

Възможно ли е учене чрез преживяване, повишаване на мотивацията и улеснена адаптация към образователната институция за деца със СОП чрез занимания с роботика?

В рамките на работилницата ще  се запознаете с работата на специален педагог и психолог в процеса на овладяване на общи знания, умения и компетентности, свързани с изкуствения интелект (AI) и нова терминология от деца със СОП в ЦСОП ,,Д-р П. Берон”- гр. Кърджали чрез работа по мини проект “Роботите-приятели на човеки”.

Работилницата е подходяща за учители, специални педагози, възпитатели, психолози, ресурсни учители и др.

EducationSchool degree cap graduated congrats avatar university happy

Пенка Ат. Христова

Пенка Ат. Христова е начален учител с 33 години опит, посветен на обучението, образованието и приобщаването на децата със специални образователни потребности. В своята практика прилага авторови разработки на проекти за работа с деца/ученици със СОП, интерактивни методи като куклотерапия, музикотерапия, социално-емоционално учене и арттерапевтични квилинг техники, с множество публикации, отразяващи образователни дейности с деца/ученици от ЦСОП ,,Д-р П. Берон”- гр. Кърджали.

EducationSchool degree cap graduated congrats avatar university happy

Антония Николова

Антония Й. Николова е психолог с 5 години опит, мотивиран и идеен специалист при работа с деца/ученици със СОП, съавтор на проекта. Продължава обучението си в специалност ,,Психо-социална рехабилитация” и е активна при осъществяване на образователни дейности в класни и извънкласни форми на работа в институцията и по проекти.

Работилници от минали издания

zaedno v chas 520
zaedno v chas 185
zaedno v chas 655
zaedno v chas 557
zaedno v chas 497
zaedno v chas 402
zaedno v chas 462
zaedno v chas 581
zaedno v chas 446

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.