Сценарий по приказката “Розово-захарно-скъпоценна приказка” на Кина Къдрева

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№18 по БЕЛ за 3. клас “Как да направим света златен, сребърен и скъпоценен? – вълшебният свят на „Розово-захарна-скъпоценна приказка“ от Кина Къдрева”. 

Инструкции:

Разделете класа на четири групи.

  • “Ученици, настъпи момента, в който заедно ще създадем нашия “розово-захарен” театър! Всеки от вас ще има важна задача в подготовката на представлението. Разделяме се на четири групи.

Група 1: Художници на цветя

  • Вие ще изработите големи хартиени цветя, които ще “разцъфнат” по време на представлението.
  1. Помислете какви цветя са описани в приказката: иглики, минзухари, глухарчета.
  2. Изрежете или нарисувайте 3–4 различни вида.
  3. Цветята ще се носят от група ученици, всеки от който ще държи по едно от тях.

Група 2: Актьори – Гласовете на приказката

  • Вие ще репетирате репликите на основните герои – пряспата, котарака, птичето, слънцето и разказвача.
  1. Помислете и изберете своята роля.
  2. Прочетете на глас репликите от сценария.
  3. Репетирайте изразително говорене, така че по вашата интонация да се разбере кога героят е весел, кога е изненадан, изплашен или радостен.
  4. Можете да добавите към вашето изпълнение леки жестове и мимики.

Група 3: Звукова картина

  • Вие ще подготвите всички вълшебни звуци от приказката:
  1. “Джин! Джин!“ – използвайте звънчета или чашки.
  2. Разтапяне на пряспа – шумолене с хартия.
  3. Поток от злато и сребро – наливане на вода от бутилка.
  4. Магически звук при промяна – пляскане.
  • Тествайте инструментите и решете кой от вас какъв звук ще създаде.

Група 4: Художници на фона

  • Вие сте вълшебните художници, които ще създадат декора на нашата приказна сцена! Вашата задача е да нарисувате красивите и вълшебни картини от „Розово-захарно-скъпоценна приказка“, които ще поставим зад актьорите като фон.
  • Разпределете се и изберете кой какво ще рисува: 
  1. захарната пряспа на покрива;
  2. котаракът боядисва в розово облаците;
  3. слънцето в златно-сребърно поточе;
  4. златна, сребърна, скъпоценна цветна поляна; 
  5. сцената с тримата герои – птичето, котаракът и слънцето.
  • Рисувайте с ярки цветове. Използвайте пастели, флумастери, цветни моливи.”

Важно!

  • Помогнете на всяка група да разбере своята задача, като дадете пример и подкрепа. Раздайте на всеки отбор инструкции за работа по групи, за да могат да си припомнят какво се очаква от тях.
  • Обърнете специално внимание на Група 2 – нека четат репликите изразително, дори да не запомнят целия текст.
  • При необходимост от време отделете още един учебен час само за тази дейност – за завършване на рисунките и репетиция по сценария.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Съчиняване на зимна история по картинки
Зимна история
Prepodavame.bg_1kl_MAT_PBO Kosmicheska-misiya_RL Misiya-zaredi-raketata
Мисия "Зареди ракетата"
interdistsilinaren urok
Бланка за планиране на интердисциплинарен урок
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (16)
Откриване на сродни думи
Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO-Slovesen-most-antonimite-v-rechta_RL-primerna-ilustraciya-antonimni-dvoiki
Илюстрация на примерен мост с антонимни двойки

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.