Стопански промени през XVIII-XIX век

Описание

В този урок по История за 7. клас учениците ще изследват стопанските промени през XVIII-XIX век, като обърнат внимание на основните занаяти, зараждането на фабричното производство и навлизането на индустриализацията в българските земи. Чрез ролева симулация в “кафене” учениците ще влязат в ролите на занаятчии, търговци, фабриканти и други герои от епохата, за да разберат по-добре различните гледни точки към промените в стопанския живот.

Учениците ще могат да:

  • изброят кои са основните занаяти, практикувани от българите в периода

  • посочат няколко примера за навлизането на индустриализацията

  • обобщят кои занаяти са били най-разпространени в българските земи

Компетенции, които развива урокът:

  • аналитични умения

  • работа в екип

  • защита на позиция по време на дискусия

Ключови точки:

  • Индустриалната революция в Европа

  • Промени в стопанствата по българските земи

  • Поява на фабричния труд

Фокус на урока:

Основната активност е „Събрание в кафенето“ и чрез нея учениците ще влязат в ролеви ситуации, като обсъдят икономическите промени от гледната точка на различни персонажи от епохата. Ролевите карти са включени в работния лист.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Войните за национално обединение 1912 - 1918 година
Независимостта на България
Българите в Македония и Одринско
България в края на XIX век
Съединението на Източна Румелия с Княжество България

Автор на урока

Кристиян Ковачев
Автор на уроци
Кристиян Ковачев е историк, доктор по Теория и история на културата, учител в Българското училище "Кирил и Методий" в Париж и постдокторант към Българската академия на науките. От 2021 до 2022 г. е учител в Основно училище "Христо Ботев", с. Ръжево по програмата "Нов път в преподаването" на фондация "Заедно в час". От септември 2021 г. преподава на ученици от III, IV, V, VIII и гимназиален клас в БУ "Кирил и Методий, Париж. “За мен учениците трябва да бъдат в центъра на образователния процес и да бъдат активни участници, а не субекти в учебния процес.“

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.