Как учениците да осъзнаят ползотворния ефект от отлагане на мигновената награда?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от поредица уроци за развитие на социално-емоционални умения и е предназначен за ученици от 5-ти клас. Основната тема на урока е самоконтролът, с фокус върху умението за отлагане на наградата. Чрез различни интерактивни дейности, учениците ще се научат как да контролират своите импулси и да изчакват, за да постигнат по-добри резултати в бъдеще.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъждат ситуации, в които е важно да контролират импулсите си, за да постигнат по-добри резултати по-късно.
- Практическо упражнение: Учениците ще напишат тайни съобщения на своите съученици и ще трябва да изчакат 10 минути, преди да ги прочетат, което ще тества тяхната способност за отлагане на незабавното удовлетворение.
- Рефлексия и обобщение: Учителят ще насочи учениците към стратегии за контрол на импулсите и как тези умения могат да им бъдат полезни в ежедневието.
Ползи за учителите:
- Подобрява самоконтрола: Урокът предоставя ефективни стратегии за развиване на самоконтрол у учениците, което е важно за тяхното академично и социално развитие.
- Насърчава позитивно поведение: Чрез развиване на умения за отлагане на наградата, учениците могат да взимат по-добри решения и да постигат по-големи успехи в дългосрочен план.
- Лесен за внедряване: Урокът е ясно структуриран и включва практически упражнения, които улесняват внедряването му в класната стая.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият важни умения за самоконтрол и отлагане на наградата, които ще им помогнат да се справят по-добре в училище и в бъдещия им живот.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Подаръкът” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.