Как да помогнем на учениците да разпознават и управляват емоциите си?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да помогне на учениците да управляват силни емоции като гняв, като същевременно им показва как да останат спокойни, дори когато другите около тях се ядосват. Чрез интерактивни упражнения и ролеви игри учениците ще научат как да реагират спокойно и конструктивно в ситуации на гняв и конфликт.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят как силни емоции като гняв влияят на поведението и как те могат да се „заразят“ от чужд гняв.
- Практическо упражнение: Чрез ролеви игри учениците ще разиграят ситуации, в които трябва да се справят с гнева на другите, като приложат техники за успокояване и самоконтрол.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят какви стратегии могат да използват, за да се успокоят в напрегнати ситуации и как да помогнат на другите да направят същото.
Ползи за учителите:
- Развива самоконтрол и емоционална интелигентност: Урокът учи учениците как да контролират собствените си емоции и да реагират спокойно, дори в конфликтни ситуации.
- Подобрява социалните умения: Учениците ще се научат как да взаимодействат с другите по начин, който намалява напрежението и конфликтите.
- Лесен за прилагане: Урокът включва лесни за изпълнение техники за самоконтрол и упражнения, които ще помогнат на учениците да изградят навици за управление на емоциите.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за управление на гнева и да подобрят способността си да се справят със силни емоции по конструктивен начин.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Да победим гнева” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.