Как да помогнем на учениците да разбират чуждите емоции и да реагират позитивно?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да научи учениците как да разпознават собствените си емоции, както и емоциите на хората около тях. Чрез упражнения и ролеви игри, учениците ще научат как да реагират адекватно в ситуации, когато други хора са тъжни или ядосани, и как да се справят с емоциите си в трудни моменти.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят различни емоции като тъга и гняв и как тези емоции влияят на нас и на хората около нас.
- Практическо упражнение: Чрез ролеви игри учениците ще разиграват ситуации, в които някой изпитва силни емоции, като ще обсъждат как да реагират на тези ситуации по позитивен и конструктивен начин.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят как се чувстват в моменти на силни емоции и как могат да помогнат на други хора, които преживяват същото.
Ползи за учителите:
- Развива емоционална осъзнатост: Урокът помага на учениците да разпознават и управляват собствените си емоции, както и да разбират как да реагират на емоциите на другите.
- Подобрява социалните умения: Учениците се учат как да изграждат по-добри взаимоотношения, като разбират емоциите на другите и знаят как да им отговорят по подходящ начин.
- Лесен за прилагане: Урокът включва интерактивни задачи и ролеви игри, които правят обучението забавно и ангажиращо за учениците.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият емоционална осъзнатост и да изградят по-добри социални умения, като се справят с емоциите си по конструктивен начин.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Караш ме да чувствам” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.