Как да научим учениците да помагат на другите чрез своите умения и силни страни?

Урок за развиване на социално-емоционални умения. Насърчаване на просоциално поведение и социална осъзнатост.

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за другия

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от поредица уроци за развитие на социално-емоционални умения и е предназначен за ученици от 5-ти клас. Основната тема на урока е просоциалното поведение, като учениците ще се научат как да помагат на другите чрез своите умения и силни страни. Чрез интерактивни упражнения и създаване на лична “автобиография на помощника,” учениците ще открият своите начини да бъдат полезни и как тези умения могат да бъдат приложени в полза на техните съученици и общността.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще обсъдят различните начини, по които могат да помагат на другите, както с малки ежедневни жестове, така и с помощ, основана на техните специални умения.
  • Практическо упражнение: Учениците ще създадат своя “автобиография на помощника,” като опишат своите силни страни и области, в които могат да бъдат полезни на другите. Те ще работят в групи, споделяйки идеи и подпомагайки създаването на автобиографията на всеки ученик.
  • Рефлексия и обобщение: Учителят насърчава учениците да размишляват върху значението на просоциалното поведение и как то може да подобри взаимоотношенията и средата в класната стая.

Ползи за учителите:

  • Подкрепя развиването на социална осъзнатост: Урокът помага на учениците да осъзнаят важността на взаимопомощта и как техните действия могат да допринесат за положителна атмосфера в класа.
  • Насърчава сътрудничеството: Чрез работа в групи, учениците се учат да ценят помощта на другите и да бъдат активни участници в създаването на подкрепяща общност.
  • Лесен за прилагане: Урокът е структуриран с ясни инструкции и готови материали, които улесняват учителите в подготовката и провеждането му.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за просоциално поведение, което ще допринесе за по-добра учебна среда и позитивни взаимоотношения в класа.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Автобиография” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.