Как да научим учениците да поемат отговорност и да избират честността?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за предизвикателствата пред нас

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Урокът има за цел да научи учениците на значението на честността и поемането на отговорност за действията си. Чрез разиграване на ситуации и дискусии, учениците ще се запознаят с последиците от лъжите и измамите, както за самите тях, така и за взаимоотношенията им с другите. Урокът ще ги насърчи да избират честността, дори когато това означава да се изправят пред нежелани последствия.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще разгледат ситуации, в които са излъгали или заблудили някого, за да избегнат отговорност. Те ще обсъдят защо са избрали този подход и какви са били последствията.
  • Практическо упражнение: В групи учениците ще работят по различни случаи, свързани с лъжа или измама, и ще анализират последиците от действията си за тях самите, за другите хора и за техните взаимоотношения.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят защо поемането на отговорност и честността са важни за личното им развитие и как тези качества могат да подобрят взаимоотношенията им с околните.

Ползи за учителите:

  • Насърчава честността и отговорността: Урокът учи учениците да поемат отговорност за действията си и да се стремят към честност в ежедневните си взаимоотношения.
  • Подобрява социалните умения: Учениците се научават да осъзнават последствията от лъжите и измамите и да изграждат здрави и доверени отношения.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва интерактивни упражнения и дискусии, които улесняват разбирането и прилагането на концепцията за отговорност в реалния живот.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за поемане на отговорност и да изберат честността като водещ принцип в своите действия.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Носът на Пинокио” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.