Как да научим учениците да планират времето си ефективно?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да помогне на учениците да се научат как да организират времето си, за да могат да се справят с ежедневните си задачи по-ефективно. Чрез практически упражнения и планиране, учениците ще развият умението да приоритизират задачите си и да управляват времето си така, че да постигнат целите си, без да се чувстват претоварени.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят как времето влияе върху тяхното усещане за продуктивност и какво могат да направят, за да използват времето си по-рационално.
- Практическо упражнение: Учениците ще работят със списък от задачи, които трябва да изпълнят в рамките на ограничено време, като следят своя прогрес и резултати.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще анализират своя подход към задачите и ще обсъдят как планирането може да им помогне да се справят по-добре в училище и извън него.
Ползи за учителите:
- Развива умението за планиране и управление на времето: Урокът помага на учениците да осъзнаят важността на добрата организация и как тя може да подобри тяхната продуктивност.
- Подобрява самоефективността: Учениците ще развият увереност в способността си да изпълняват задачи в определен срок и ще се научат да се справят по-добре с натоварването.
- Лесен за прилагане: Урокът включва ясни инструкции и практически упражнения, които правят процеса на учене ангажиращ и полезен за учениците.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за планиране и организация, които ще им помогнат както в училище, така и в ежедневието.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Планирам времето си” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.