Как да научим учениците да отстояват позицията си без агресия?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за другия

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от поредица уроци за развитие на социално-емоционални умения и е предназначен за ученици от 5-ти клас. Основната тема на урока е как учениците могат да се справят със ситуации на тормоз, като отстояват своето мнение и права без агресия и без да накърняват достойнството на другите.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Дискусия за моменти, когато учениците са се почувствали разстроени или ядосани поради агресивно поведение на връстници.
  • Групова дейност: Чрез ролеви игри и обсъждане, учениците ще разпознаят разликата между пасивни, агресивни и неагресивни отговори в конфликтни ситуации.
  • Практическо упражнение: Истории за ученици в трудни ситуации, в които участниците предлагат неагресивни начини за защита.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците обсъждат ползите от отстояването на позиция и негативните последици от пасивните или агресивните реакции.

Ползи за учителите:

  • Формира позитивна атмосфера: Урокът подпомага създаването на уважителна среда, като учи децата как да изразяват мнението си без да нараняват другите.
  • Развива социално-емоционални умения: Урокът дава практическо обучение по важни житейски умения като комуникация и справяне с конфликтите.
  • Лесен за прилагане: Предоставените инструкции и материали правят урока лесен за включване в учебната програма.Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да изградят положителна самооценка и да развият умения за социално-емоционално взаимодействие, които ще им бъдат полезни както в училище, така и извън него.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да изградят важни умения за защита на своето достойнство по един мирен и уважителен начин както в училище, така и извън него.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Най-добрата защита” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.