Как да научим учениците да балансират между желанията и задълженията?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Урокът има за цел да научи учениците да отлагат незабавното удовлетворение и да дават приоритет на важните задачи, дори когато искат да правят нещо по-забавно. Чрез ролеви игри и обсъждания учениците ще развият умението да правят информиран избор, който ще им помогне да постигнат дългосрочни цели.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят как да намерят баланс между това, което искат да правят, и това, което трябва да направят, като разгледат реални примери от ежедневието си.
- Практическо упражнение: Чрез разглеждане на дилемата на героите Добрин и Райна, учениците ще оценят различни решения и ще анализират как отлагането на удоволствието може да доведе до по-добри резултати в дългосрочен план.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят стратегии за управление на времето и как могат да прилагат тези стратегии, за да постигнат целите си, като същевременно намират време за забавление.
Ползи за учителите:
- Развива самоконтрол и дисциплина: Урокът учи учениците да разпознават кога е важно да дадат приоритет на задълженията си и как да отложат незабавното удоволствие.
- Подобрява вземането на решения: Учениците се научават как да правят избори, които ще им помогнат да постигнат успех в дългосрочен план.
- Лесен за прилагане: Урокът включва интерактивни упражнения и ролеви игри, които помагат на учениците да приложат наученото в реалния живот.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за отлагане на наградата и да постигнат по-добри резултати в училище и извън него.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Искам, трябва” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.