Как да насърчим учениците да проявяват емпатия към хора с увреждания?

Урок за развиване на социално-емоционални умения. Социална осъзнатост и формиране на емпатия към хора, които живеят с увреждания.

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за другия

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от поредица уроци за развитие на социално-емоционални умения и е предназначен за ученици от 5-ти клас. Основната тема на урока е емпатията, с фокус върху разбирането и съпреживяването на чувствата на хора с увреждания. Учениците ще се научат да се поставят на мястото на другите, особено на тези, които се сблъскват с трудности или дискриминация и ще развият по-дълбока социална осъзнатост.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще обсъждат концепцията за дискриминацията и как тя засяга хората, които принадлежат към различни социални групи.
  • Практическо упражнение: Чрез ролеви игри и обсъждане на реални примери, като историята на Едуин Бехар – млад мъж от Перу, който е дискриминиран заради слепотата си, учениците ще разберат как се чувстват хората с увреждания и как могат да им помогнат.
  • Рефлексия и обобщение: Учениците ще размишляват върху своите преживявания и ще напишат писмо до Едуин, в което ще изразят своите чувства и мисли, свързани с дискриминацията и емпатията.

Ползи за учителите:

  • Развива емпатия и социална осъзнатост: Урокът помага на учениците да разберат и усетят какво е да бъдеш на мястото на другите, особено на хората с увреждания, което е ключово за изграждане на съпричастност и толерантност.
  • Подкрепя моралното възпитание: Чрез обсъждане на реални примери и ролеви игри, учениците развиват разбиране за справедливост и уважение към различията.
  • Лесен за прилагане: Урокът е добре структуриран, с ясно дефинирани цели и материали, които улесняват прилагането му в класната стая.

Изтеглете този урок, за да подкрепите учениците си в развитието на важни социално-емоционални умения и да създадете по-добра, по-съпричастна учебна среда.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Какво е чувството?” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.