Как да насърчим просоциално поведение сред учениците?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да развие просоциално поведение у учениците, като ги научи как да включват изключени или самотни хора в социални ситуации. Чрез ролеви игри и упражнения учениците ще разберат какво е изключване и как да помагат на другите, които се чувстват изолирани или пренебрегнати.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят какво означава изключване и как това се отразява на хората, които са изключени от социални дейности и групи.
- Практическо упражнение: Чрез ролеви игри учениците ще разработят сцени, които включват изключване и стратегии за приобщаване, като използват техники за утешаване и насърчаване.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят как биха могли да помогнат на хора, които се чувстват самотни или изолирани, и ще разсъждават върху ползите от просоциалното поведение.
Ползи за учителите:
- Развива умения за приобщаване: Урокът учи учениците как да включват другите в социални дейности и да развиват чувство за принадлежност.
- Подобрява социалната осъзнатост: Учениците се научават да разпознават кога някой се чувства изключен и как да му помогнат да се почувства приобщен.
- Лесен за прилагане: Урокът включва конкретни упражнения и ролеви игри, които насърчават просоциалното поведение по интерактивен начин.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за приобщаване и да изградят по-добра социална среда в класната стая и извън нея.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Пиеси за изслушване, потвърждаване и насърчаване” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.