Българско националноосвободително движение 1869-1875 г.
Споделете с колеги
Описание
В този урок по История за 7. клас учениците ще проследят развитието на организираното българско националноосвободително движение в периода 1869-1875 г., като акцентът ще бъде поставен върху ролята на революционните комитети и идеите на тримата големи дейци – Левски, Каравелов и Раковски. Чрез ролева игра учениците ще влязат в образите на революционери и ще аргументират избора си на действия и идеи, развивайки критично и аналитично мислене.
Учениците ще могат да:
-
описват дейността на българските революционни комитети през периода 1869-1875 г.
-
изброят разликите между идеите на Васил Левски, Любен Каравелов и Георги Раковски
-
изграждат позиция по отношение на предложените идеи и действия на историческите личности
Компетенции, които развива урокът:
-
аналитични и описателни умения
-
умения за работа в екип
-
умения за аргументирано устно изразяване
Ключови точки:
-
Дейността на Любен Каравелов
-
Дейността на Христо Ботев
-
Дейността на Васил Левски
-
Разликата между идеите на отделните революционери
Фокус на урока:
Основната активност е ролева игра под заглавие „Революционер за един ден“. Учениците работят с текстовете от Дейност 1 в работния лист, като се запознават с идеите и действията на Левски, Каравелов и Ботев. След това всеки влиза в роля и трябва да се представи пред „народа“ – останалите ученици в класа – и да ги убеди защо да го последват. Класът слуша и след всяка реч гласува дали подкрепя или не идеята на представилия се „революционер“. Учителят записва подкрепените идеи и в края се прави обобщение и дискусия. Учениците са насърчени да се изслушват, да се аргументират и да проявяват уважение към различните гледни точки.
- Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.
Още уроци по този предмет и клас
Автор на урока