Аз съм оригинален или как да насърчим творческото мислене на децата
Споделете с колеги
Описание
Творческото мислене не е запазена марка само за художниците, поетите и писателите. То е свързано с умението да гледаме по нестандартен начин на света и да измисляме оригинални решения. Ето защо творческото мислене е силно свързано със способността ни да решаваме сложни проблеми. Творческо мислене проявяват всички изследователи, откриватели, учени. Но и всички успешни личности, които намират нестандартни решения на трудностите, пред които се изправят.
И това не е всичко – творческото мислене е свързано с умението ни да оценяваме “различното” като нещо положително. Така хората, които проявяват творческо мислене, са всъщност по-толерантни и по-любопитни към заобикалящите ги.
Искате ли вашите ученици да бъдат тези, които ще променят света ни към по-добро? Тогава им помогнете да развият творческото си мислене! Как да направите това? Ние ще ви подкрепим с урока “Аз съм оригинален”.
Урокът “Аз съм оригинален” цели да покаже на третокласниците, че всеки може да дава нестандартни решения и с това да подобрява заобикалящата ни среда. Чрез този урок децата ще имат възможност да тренират собственото си творческо мислене и способността да решават сложни проблеми. Това включва и задачите със звездичка от сборника по математика!
Урокът “Аз съм оригинален” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени допълнителни насоки за учителя и още идеи как да развиете творческото мислене и умението за решаване на проблеми у децата. Следвайте всяка от стъпките в урока внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици!
———————————————————————————————————————-
Урокът “Аз съм оригинален” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.