За проекта
Платформата за провеждане на анкети е създадена по програмата “Учим заедно: Повишаване на уменията за саморегулирано учене и социално-емоционални умения” на Фондация “Заедно в час” с финансовата подкрепа на Фондация “Америка за България”.
“Учим заедно” е инициатива, стартирала през 2021 година, като за две години провежда две различни програми, насочени към развитието на уменията на учениците и натрупването на знания. Основната й цел е да мотивира училищата да създадат и приложат на практика нови модели на преподаване, които са устойчиви и водят до повишаване на уменията на учениците. Повече за програмата, новини и предстоящи конкурси можете да откриете на тази страница.
Данни за проекта:
- 10 училища
- 120+ обхванати учители
- 1000+ обхванати ученици
- 10 проведени обучения
- 6 населени места
Основната цел на платформата е да даде възможност на учителите да развиват различни умения на учениците си, базирайки се на данни за текущото ниво на развитие. Това е първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си апробирани анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна.
По създаването на ресурсите в подкрепа на развитието на уменията на учениците работиха и 10 училища през учебната 2023/2024 г., включени в програма “Учим заедно”. Описаните дейности са приложени в реални часове и показват възможностите за работа с различни ученици и в различен контекст

Основната цел на платформата е да даде възможност на учителите да развиват различни умения на учениците си, базирайки се на данни за текущото ниво на развитие. Това е първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си апробирани анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна.
По създаването на ресурсите в подкрепа на развитието на уменията на учениците работиха и 10 училища през учебната 2023/2024 г., включени в програма “Учим заедно”. Описаните дейности са приложени в реални часове и показват възможностите за работа с различни ученици и в различен контекст.
— Мариян Ранков, ръководител на програма “Учим заедно”
Партьори по проекта:

Фондация „Заедно в час” е една от най-активните образователни организации в България, която вече 13 години работи за осигуряването на равен достъп до качествено образование на всяко дете в България. За тази цел фондацията развива нови учители, подкрепя цели училищни екипи и изгражда партньорства за въвеждането на добри практики в образователната система.

Фондация „Америка за България” е независима, неправителствена и неполитическа американска благотворителна фондация, която работи в партньорство с български организации за укрепване на частния сектор и демократичните институции в страната. Фондацията е плод на успеха на Българо-американския инвестиционен фонд (БАИФ), създаден през 1991 г. от Конгреса на САЩ с подкрепата на Американската агенция за международно развитие. За повече информация: www.us4bg.org.

Институт за изследвания в образованието е независим изследователски център, чиято мисия е да подпомага развитието на модерна образователна система в България чрез осъществяване на приложни изследвания и осигуряване на аналитичен капацитет за провеждане на основани на доказателства политики.

Appolica е българско стартъп студио, което изгражда стартиращи компании. То предоставя цялостна подкрепа на стартъпите, с които работи, за да гарантира успешното развитие на всяка идея. От създаването си през 2015 г. досега компанията е била партньор на повече 100 стартъпа от над 30 държави, сред които Tide, OnTheMarket, Sightline Climate и Proximie, изигравайки ключова роля в скалирането на операциите им.

Prepodavame.bg е най-голямата платформа с практични и качествени обучения и ресурси за учители и директори.
В платформата можете да откриете следните анкети:
Суперсили на учителя
Анкета
"7 суперсили на учителя"
Целта на тази анкета е разкрие суперсилите на учителите. Въпросите са адаптирани за три възрастови групи ученици от 3. до 12. клас и им позволяват да дадат анонимна обратна връзка по твърдения, измерващи седем отделни компетенции с ключово значение за работата на съвременните педагози.
Препоръчително е анкетата да се попълва от учениците в края на всеки учебен срок, за да позволи на учителите да видят ясно кои са силните им страни и области за подобрение и да им помогне да набелязват цели за професионално развитие.
Саморегулирано учене
Анкета
“Саморегулирано учене”
Целта на анкетата е да проследи развитието на навици, умения и нагласи, свързани със саморегулираното учене на ученици от 5. до 12. клас. Тя предоставя на учителите ценна информация в 19 категории и им позволява да набележат цели за работа с всяко дете.
Препоръчително е анкетата да се провежда веднъж в учебна година, за да се проследява прогресът по развитието на уменията за учене. Инструментът е разработен от “Институт за изследвания в образованието” и е апробиран с близо 1500 ученици в България.
Социално-емоционални умения
Анкета
"Социално-емоционални умения"
Целта на анкетата е да проучи нагласите на учениците към работа в конкретни учебни часове. Тя позволява да се измерят нивата на надежда, отегчение и безпомощност у учениците от 4. до 12. клас.
Тази анкета позволява многократно прилагане през учебната година, тъй като е кратка. Разработена от екип на “Нов български университет” и е част от по-голям инструмент.
Направете своята регистрация в платформата напълно безплатно
Вече имате регистрация? Влезте от тук