Разнообразието в природата - визитки на растения и животни
Раздел
Организмите и тяхната среда на живот
Времетраене
5 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разпознават основни групи растения и животни;
- описват характерни белези и приспособления на растения и животни според средата им на живот;
- сравняват различни организми според техните характеристики.
Цели по умения:
Учениците:
- си сътрудничат при работа в екип за събиране и представяне на информация;
- проявяват критично мислене при анализ на особеностите на организмите;
- комуникират и творчески се изявяват чрез създаване на визитни картички;
- търсят, синтезират и визуално представят информация.
Изследователски въпрос:
Как можем да представим на останалите видовото разнообразие в природата?
Краен продукт:
Визитен атлас на природата – сборник от създадените от учениците визитни картички на растения и животни, подредени в тематични групи според средата на живот
Необходими материали:
- визитка на животно, обитаващо водите
- визитка на растение, което вирее на сушата
- визитка на животно, обитаващо сушата
- цветни листове или картон за визитки
- маркери, цветни моливи
- листчета с имената на животни и растения
- изображения на животни
- таблица за групиране на животни, обитаващи сушата
- таблици за събиране на данни (вид, среда, характеристики)
- лепило, двойнозалепващо тиксо, ножици,
- учебник и/или онлайн ресурси за проучване
- папка или албум за събиране на визитките
Уроци и дейности
Автор на проекта
Илияна Хинова
обучител
Илияна Хинова е доктор по Педагогическа и възрастова психология, ерготерапевт, педагог и обучител с 13 години опит в работата с деца на различна възраст. Част от творческия и професионален път на Илияна преминава и като STEM ментор и обучител на учители по Национална програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Особен интерес за нея представлява детското развитие, емоционалната регулация и хармоничното израстване на здрави и самостоятелни деца. Тя има зад гърба си издадени две книги, посветени на детското развитие, както и три научни публикации с фокус върху ученическата мотивация и умения за успех.