Пиратско приключение на острова на съкровищата

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • извършват действията събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване;
  • сравняват стойностите на числови изрази;
  • използват наименованията на компонентите и резултата при решаване на задачи от събиране;
  • използват чертожна линия за измерване и чертане на отсечка по дадена дължина; 
  • разпознават геометричната фигура правоъгълник и елементите й страна и връх;
  • разпознават елементите на триъгълник, правоъгълник и квадрат – точката като връх, отсечката като страна;
  • измерват в сантиметри дължините на страните на триъгълник, квадрат и правоъгълник;
  • чертаят правоъгълник и квадрат в квадратна мрежа;
  • познават елементите на текстовата задача – условие, числови данни, въпрос; 
  • решават текстова задача с едно пресмятане от събиране и изваждане.

Цели по умения:

Учениците:

  • развиват логическо мислене и умения за решаване на проблеми;
  • работят в екип и комуникират ефективно;
  • използват подходящи математически символи и мерни единици;
  • използват инструменти за измерване и чертане.

Изследователски въпрос:

Как математиката ни помага да се ориентираме в пространството?

Краен продукт:

Карти на пиратски остров с отбелязани пътеки, геометрични фигури, измервания и скрити съкровища

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • чертожни линии
  • ножици и лепила
  • бели и цветни листове
  • пиратска кърпа, сандък, пергамент
  • пликове за писма
  • писмо от капитан Черната брада
  • примерна пиратска задача
  • табло “Елементи на текстова задача”
  • части от пиратска карта-пъзел
  • работен лист “Пиратски задачи”
  • работен лист “Текстови пиратски задачи”
  • работен лист “Пиратска карта”
  • работен лист “Пиратско селище”
  • листове с квадратна мрежа А3 (може и А4)
  • самооценъчна карта
  • почерпка/грамоти/символични подаръци за децата (по желание)

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.