Изследователи на природата - приключение с числа и измервания

Раздел

Таблично умножение и деление

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • илюстрират с примери смисъла на аритметичните действия умножение и деление; 
  • познават таблиците за умножение и за деление;
  • разграничават четно от нечетно число (според делимостта им на две);
  • правят проверка на делението с умножение;
  • спазват реда на действията при пресмятане стойността на числов израз; 
  • познават мерните единици за време: минута, денонощие, седмица, месец, година и означенията на минута и година (мин, г.);
  • преобразуват мерните единици за време от една в друга: час и минута; денонощие и час; седмица и ден; месец и ден; година и месец;
  • определят времето по часовник в часове и минути; 
  • извършват четирите аритметични действия с изучените еднородни мерни единици, с изключение на тези за време; 
  • намират обиколка на триъгълник, квадрат и правоъгълник по различен начин; 
  • намират страна на геометрична фигура по дадена обиколка и друга страна; 
  • разбират отношенията „пъти повече” и „пъти по-малко”; 
  • решават текстови задачи от умножение и деление с две пресмятания;
  • съставят текстови задачи от умножение и деление с до две пресмятания.

Цели по умения:

Учениците:

  • работят в екип и споделят резултати;
  • проявяват критическо мислене при наблюдение и анализ на данни;
  • креативно представят информация чрез рисунки, схеми и текст;
  • самостоятелно планират и изпълняват изследователска задача.

Изследователски въпрос:

Как можем да разберем природата около нас чрез числа и измервания?

Краен продукт:

„Изследователска папка“ с работни листове, наблюдения, рисунки, измервания и решени математически задачи

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • арт материали за украса на папките – по избор
  • картонена папка А4 с 10 прозрачни джоба – за учителя за пример
  • картонени папки А4 с по 10 прозрачни джоба – за всеки ученик
  • часовник
  • табло “Мерни единици за време”
  • изображения на части на растения и животни
  • картинки на части от растения във формата на геометрични фигури
  • работни листове “Броене и умножение” 
  • задачи за четене от учителя “Четни и нечетни”
  • работен лист “Сметки с животни
  • задачи за четене от учителя “Природа и време”
  • работен лист “Природа и време”
  • работен лист “Измерваме природните форми” 
  • задачи за четене от учителя “Пъти повече и по-малко”
  • работен лист “Текстови задачи”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.