Създай своя граматическа книжка

Раздел

Думата като част на речта

Времетраене

4 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават глагола като част на речта;
  • разпознават числото на глагола;
  • познават съществителното име като част на речта;
  • разграничават съществителни собствени и съществителни нарицателни имена;
  • оределят вида, рода и числото на съществителното име;
  • разпознават умалителни съществителни имена;
  • разпознават прилагателното име като част на речта;
  • разпознават рода и числото на прилагателното име;
  • съгласуват прилагателното и съществителното име по род и число;
  • употребяват уместно глаголи, прилагателни и съществителни имена.

Цели по умения:

Учениците:

  • участват в дискусия, като се съобразяват с ролите на говорещ и слушащ, задават и отговарят на въпроси;
  • сравняват информация, откриват прилики и разлики и правят изводи;
  • класифицират и документират събраната информация; 
  • развиват критично и творческо мислене чрез избор на подходяща информация и  изработване на книжка по съответната тема; 
  • развиват комуникативни умения – за работа в екип, за презентиране и за даване и получаване на обратна връзка.

Изследователски въпрос:

Как можем да подредим частите на речта в книжка, като съберем най-важната информация за тях?

Краен продукт:

Книжка

Необходими материали:

  • бяла дъска и цветни маркери за дъска  
  • химикали и графитни моливи
  • цветни моливи, флумастери
  • ножици, лепило и телбод
  • лепящи листчета
  • бели листове А3 
  • цветни тънки картони A5
  • бели листове A5
  • готови информационни табла за частите на речта (при необходимост)
  • табла с надписи „Съществително“, „Прилагателно“, „Глагол“
  • образец на граматическа книжка

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.