Как да мислим като мъдреци?

Раздел

Що е философия?

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • Различават понятията знание и мъдрост;
  • Разграничават философските от всекидневните въпроси;
  • Разпознават ситуации в опита си, които изискват философско осмисляне (удивление, съмнение, гранични ситуации);
  • Разбират личностния смисъл от заниманията с философия.

Цели по умения:

Учениците:

  • Формулират теза и я защитават с логическа и философска аргументация;
  • Създават кратка философска препоръка (хибриден вариант на философско есе с препоръки), съобразена с нормите на книжовния български език;
  • Работят ефективно в екип, като приема и защитава различни роли;
  • Рефлектират върху своите житейски разбирания и възгледи.

Изследователски въпрос:

Как философията ни помага да вземаме решения в реалния живот?

Краен продукт:

“Философска препоръка” от създадената от учениците “философска школа”. Представяне на текста пред класа и защита на аргументите в ролите на ученик, учен и мъдрец.

Необходими материали:

  • Работен лист “Знание – мъдрост – разум: какво ги различава?”;
  • Работен лист “Философски въпрос или просто въпрос?”;
  • Работен лист “Карти с роли (ученик, учен или мъдрец)”;
  • Работен лист “Как мисли моята роля?”;
  • Работен лист “Шаблон за миниесе”;
  • Работен лист “Речник на философски термини”;
  • “Критериална матрица по ПБО “Как да мислим като мъдреци?”.

Уроци и дейности

Автор на проекта

Вероника Маргаритова

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.