Нашето представление – спомени, емоции и поуки

Раздел

Литературни и фолклорни текстове

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • четат правилно и с разбиране малки по обем художествени или нехудожествени текстове;
  • отговарят кратко на въпроси по съдържанието на изучавано произведение;
  • се ориентират в случката в изучаваното литературно или фолклорно произведение.

Необходими материали:

  • Бяла дъска
  • Маркери за дъска
  • Малки лепящи листчета 
  • работен лист “Рефлексия по ПБО “Приказен театър”
  • Снимки или кратко видео от представлението (ако е възможно)
  • Грамоти за участие или символични „театрални звезди“ от хартия
  • Плакат или табло „Нашето представление“ с моменти от спектакъла и коментари на децата
Спомни си вълшебния момент
10 минути
Рефлексия

Учителят кани учениците да си спомнят най-ярките моменти от представлението и да споделят как са се чувствали на сцената.

Инструкции

Помолете учениците да изберат символ от картончетата със символи за оценка на емоциите и да споделят накратко.

  • Нашата приказка оживя на сцената! Спомнете си как се почувствахте, когато излизахте пред публиката – вълнение, радост, гордост? Сега всеки от вас ще избере еден символ, който най-добре описва как се е чувствал по време на представлението, и ще ни каже защо.

Обобщение

Обобщете.

  • Представлението ни събра заедно и направи приказката жива – благодарение на вас!

Важно!

  • Ако някое дете е било притеснено или неуверено, окуражете го, като подчертаете неговите силни страни.
  • Дайте време на всеки да изрази мислите си.

Материали за дейността

От приказка до театър - какво научихме?
20 минути
Рефлексия

Учениците обсъждат процеса на превръщането на приказката в театър и как това е помогнало за тяхното развитие – в четенето, разбирането и работата в екип.

Инструкции

Начертайте на дъската таблица с три колони - „Какво научихме за приказката?“, „Как се справихме с четенето?“, „Как се превърнахме в актьори и сценографи?“ 

  • Нека сега помислим за нашето пътешествие – от четенето на приказката до представянето ѝ на сцената. Какво научихме? Всеки от вас ще запише или ще каже нещо, което е било важно за него в тези три области. Може да записвате на малките лепящи листчета, които са пред вас.

Примери за отговори:

  • За приказката: „Разбрах по-добре героите.“ / „Научих какво означава поуката.“
  • За четенето: „Станах по-добър в четенето на глас.“ / „Научих нови думи.“
  • За театъра: „Научих се да говоря по-ясно.“ / „Станах по-уверен пред хора. / Разбрах как да избирам декори, костюми“

Обобщение

Обобщете.

  • Театърът ни помогна не само да разкажем приказката, но и да станем по-добри читатели, разказвачи и екип!

Важно!

  • Насочете децата да помислят върху собствения си напредък.
  • Ако някои се затрудняват, задайте въпроси като: „Какво беше различно в четенето на репликите спрямо четенето на приказката в началото?“ и „Как се променихте като актьори?“
  • Дайте пример, ако е необходимо.
  • Помагайте на тези, на които им е трудно да записват.
Звезди на сцената
5 минути
Оценяване

Учениците правят последна рефлексия за това как цялото преживяване ги е обогатило и получават признание за своя труд.

Инструкции

Изразете своето признание за усилията на учениците.

  • Започнахме с една обикновена приказка, а я превърнахме в истинско представление! Това показва колко много сме научили. Вие не само изиграхте роли, но и се развихте като читатели и творци!
  • Тук при мен има „Нашето представление“. Нека всеки от вас напише личен коментар или сложи отпечатък на ръката си върху таблото.
  • В театъра най-важното е не само как играем, но и как се подкрепяме един друг. Днес искам да ви благодаря за труда, който положихте.

Обобщение

Обобщете.

  • Това беше незабравимо преживяване – вие бяхте звезди на сцената и в книгите! Нека не спираме да вярваме в силата на приказките и въображението!

Важно!

  • Насърчете децата да оценят себе си и съучениците си.
  • Ако няма грамоти, просто направете „кръг на аплодисментите“, в който всеки да каже нещо хубаво за друг свой съученик.
  • Дайте възможност на децата да се изкажат свободно – някои може да изразят желание да направят ново представление.
  • Завършете с положителни думи, които ще им дадат увереност за бъдещи изяви.

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.