Раздел
Планетата Земя
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- представят информация за планетите от Слънчевата система пред публика;
- прилагат знания за разликите между планетите;
- развиват умения за аргументирано изразяване на мнение и рефлексия.
Необходими материали:
- туристически брошури и постери, създадени от учениците в предишните уроци
- работен лист “Космически паспорт”
- карта/плакат на Слънчевата система
- медали или стикери за “Най-убедителна дестинация” (по избор)
- листчета за тайно гласуване
Учителят въвежда урока в ролята на "капитан на космически круиз", който приветства всички "планетарни туристически агенции". Задава целта – всяка група да убеди останалите, че тяхната планета е най-подходяща за посещение.
Инструкции
Раздайте на всеки ученик работен лист “Космически паспорт”.
- Добре дошли на финалния етап от нашето планетарно пътешествие! Днес вие сте представители на туристически агенции от различни планети. Вашата мисия е да убедите останалите „космически туристи“ да изберат вашата планета за следващата си ваканция.
- След всяка презентация ще можете да запишете впечатленията си в своя “Космически паспорт”, а накрая – да гласувате тайно коя дестинация ви е харесала най-много.
Обобщение
Учениците се въвеждат в роля и получават ясна цел за дейността – представяне и аргументация. Това повишава мотивацията и задава рамка за останалата част от урока.
Важно!
- Създайте атмосфера на очакване – използвайте "космически" език и метафори.
- Раздайте “Космически паспорти” предварително.
- Подгответе средата – осигурете място за всяка група да изложи постера си.
Всеки екип представя своята планета пред останалите, използвайки постер и брошура. Останалите ученици записват впечатления в "Космическия паспорт". След всички представяния се провежда тайно гласуване за най-убедителна презентация.
Инструкции
Преминете към представянето.
- Ученици, започваме нашето космическо пътешествие. Докато сте изработвали своите рекламни материали и макети, вие сте започнали подготовката си за това представяне, сега е ред да видим колко далеч сте успели да стигнете.
- Всеки екип ще има по 2 минути да представи своята планета и да ни убеди защо да я изберем. Можете да покажете своя постер, да прочетете откъси от брошурата, да разкажете интересен факт или дори да направите кратък рекламен скеч!
- Останалите слушат внимателно и записват впечатленията си в “Космическия паспорт”.
След като минат всички презентации, проведете тайно гласуване.
- Сега ще проведем тайно гласуване. Всеки от вас ще напише на листче името на планетата, която го е впечатлила най-много. Не може да гласувате за собствената си група.
Обобщение
Учениците прилагат знанията си в реална комуникативна ситуация и развиват социални и презентационни умения. Затвърждават се знанията за планетите по един мотивиращ начин.
Важно!
- Поддържайте темпо, но дайте пространство на учениците.
- Подкрепете по-срамежливите деца с насоки или конкретни реплики.
- Пребройте гласовете и посочете “Най-добра космическа туристическа дестинация”. Може да подготвите грамота или да дадете право на отбора да избере награда за целия клас - дейност по избор, гледане на кратко образователно филмче, “междучасие на въздух” и др.
- Не забравяйте да похвалите всички за представянето.
Учениците попълват последната секция от “Космическия паспорт” – “Моята рефлексия”. След това споделят с партньор или в малка група своите отговори.
Инструкции
Завършете часа с кратка рефлексия.
- Сега е време да завършим нашето космическо приключение с малко размисъл. Помислете и запишете в последната част на “Космическия паспорт” - “Моята рефлексия”:
- Какво ново научих за планетите?
- Кое ми беше най-интересно по време на проекта?
- Какво бих променил или направил по-добре следващия път?
- След това се обърнете към съседа си и споделете един от своите отговори.
Обобщение
Обобщете.
- Благодаря много на всички за активното участие. Надявам се, че това космическо пътешествие беше вълнуващо и за вас! Бъдете подготвени, защото приключенията ни тепърва предстоят.
Важно!
- Съберете паспортите за преглед или обратна връзка.
- Ако някой желае, позволете му да сподели отговорите си пред целия клас.
