Представяне на “Нашият семеен бюджет”

Раздел

Професии и предприемачество

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разбират, че за труда си хората получават заплащане;
  • правят разлика между нужда и желание;
  • свързват изразходването на парите в семейството със задоволяването на неговите потребности и желания;
  • осъзнават, че изразходването на пари за потребностите и желанията на семейството трябва да се планира.

Необходими материали:

  • Работен лист “Критерии за оценка на представянето на “Нашият семеен бюджет”
  • Работните листове на екипите от предходните уроци
Какво свършихме до момента?
5 минути
Въведение

Учителят обобщава през какво са преминали учениците през последните три седмици.

Инструкции

Поздравете учениците за добре свършената работа и положените усилия по време на проектните дейности:

  • През изминалите три седмици, ученици, вие подробно се запознахте с това какво е семеен бюджет, разбрахте, че за труда си хората получават заплащане и че изразходват тези пари, за да задоволяват своите нужди и желания. Сами се убедихте, че е важно да се планира изразходването на доходите, за да може семействата да имат спестявания. А с тези спестявания могат да сбъдват мечтите си.

Обобщение

Важно е учениците да осъзнаят, че са научили много - не само как да създават семеен бюджет, но и как да планират проектите си и да работят в екип.

Важно!

  • Ако има външни гости - родители, други учители, директор и т.н., приветствайте и тях.
Представяне на семейните бюджети
20 минути
Презентация

Учениците представят готовите семейни бюджети, като отговарят на няколко въпроса. Учителя оценяват представянията по предварително зададени критерии.

Инструкции

Преминете към представянето на проектите на учениците, като дадете ясни инструкции:

  • Всяка група ще има по 5 минути, в които да представи своя семеен бюджет, като отговори на няколко въпроса:

-Кои са нуждите и кои са желанията на семейството от двата казуса?

-Какви доходи има то?

-За какво семейството изразходва своите пари?

-Какво трябва да направи семейството, за да спести пари или да увеличи доходите си, за да пътува до Германия и да купи колело на Катето?

-За какво друго могат да бъдат изразходвани спестяванията

  • Нека всеки от екипа да участва в представянето.

Обобщение

Отново благодарете на учениците за положения труд и ги поздравете за знанията, които са придобили:

  • Справихте се чудесно, деца. Личи колко много труд сте положили, за да създадете своите семейни бюджети и да помогнете на семейство Спестикови. Бяхте помислили по всички въпроси и показахте колко много сте научили през изминалите седмици.

Важно!

  • Докато децата представят проектите си, оценете работата, попълвайки лист с критерии за оценка на представянето.
  • Помагайте при представянията като припомняте въпросите при нужда.
  • Следете времето за представяне на всеки отбор.
  • Насърчавайте останалите второкласници също да задават въпроси. Може да раздадете и на тях лист с критерии, така че всеки екип да оценява останалите.
  • Обсъдете с класа резултатите от оценяването по критериалните матрици - в час на класа или в следващ час по технологии и предприемачество.

Материали за дейността

Рефлексия
10 минути
Рефлексия

Учениците обсъждат това, през което са преминали по време на проекта - какво им е харесало, кое ги е затруднило и какви други проекти биха искали да имат в часовете по технологии и предприемачество.

Инструкции

Преминете към последната част от урока - рефлексията:

  • За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, сега е нужно да обсъдим три въпроса.

Попитайте децата:

  • Какво ви хареса най-много в този проект?
  • Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?
  • Какви други проекти бихте искали да имаме в часовете по технологии и предприемачество?

Обобщение

За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, е нужно винаги да обсъждаме това, през което сме преминали.

Важно!

  • Насърчавайте различни ученици да участват в споделянето. 
  • Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.