Създаване на интерактивна презентация
Раздел
Звуков състав на думата
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- пишат правилно беззвучните съгласни с и т пред звучни съгласни в началото и в средата на думата;
- откриват несъответствия между изговор и правопис на гласни и съгласни звукове.
Необходими материали:
- компютър или таблет с достъп до презентационен софтуер – Canva;
- правописни правила;
- листове и маркери за записване;
- примерни думи и упражнения от учебника по български език или от работен лист (“Думи за групиране”);
- таблица за записване на думи;
- шаблон за езикова игра;
- шаблон на презентацията;
- чеклист за проверка на съдържанието на презентацията.
Учениците обсъждат по групи как да структурират интерактивната си презентация. Определят кои теми да включат и как ще разпределят работата в екипите.
Инструкции
Разделете предварително класа на три групи.
- Днес ще работим по създаването на интерактивна презентация. Какви елементи мислите, че трябва да включим?
- Чудесни идеи! Отворете шаблона за презентация, по който ще работят всички екипи. Разгледайте го за няколко минути.
- Сега всеки екип ще получи своята задача:
първият екип ще представи правописни правила;
вторият екип ще измисли игри и загадки;
третият екип ще събере примерни думи и упражнения.
- Всеки екип трябва да работи върху неговия слайд от презентацията.
Всеки екип трябва да работи по следния план за изпълнение на задачата си:
- Разпределение на задачите в екипа – кой ще отговаря за какво.
- Събиране на необходимите материали – примери, правила, загадки.
- Изграждане на съдържанието – подреждане на информацията.
- Създаване на интерактивни елементи – въпроси, игри, упражнения.
- Оформяне на слайдове в презентацията – визуална и текстова подредба.
- Преглед и финализиране – проверка на завършеност и последователност.
Обобщение
Учениците разбират как ще протече процесът на създаване на презентацията и как да структурират информацията си.
Важно!
- Насочвайте учениците да мислят за интерактивни елементи, които могат да използват;
- Насърчавайте ги да работят ефективно в екип.
Учениците работят в екипи, за да подготвят съдържанието на презентацията:
- екип 1: Представя правила за правопис;
- екип 2: Измисля игри и загадки за включване;
- екип 3: Събира примерни думи и упражнения.
Инструкции
Всеки екип получава своето задание и материали.
- Започнете, като обсъдите как ще разпределите задачите помежду си. Разпределете се в екипа и определете кой за какво ще отговаря.
- Съберете необходимите материали – игри и примери.
- Включете интерактивни елементи като въпроси, загадки и упражнения.
- Проверете дали материалите са ясни, последователни и ангажиращи.
- Прегледайте цялостното оформление и направете последни корекции.
- Имате 20 минути време за работа.
Обобщение
Учениците задълбочават знанията си по темата и подготвят съдържание за представянето.
Важно!
- Напомнете на учениците да работят ефективно в рамките на определеното време.
- Поощрявайте използването на визуални и интерактивни средства.
Материали за дейността
Учениците представят презентацията си и получават съвети и обратна връзка. Преглеждат я и я обработват, за да се уверят, че тя е добре структурирана и готова за представяне.
Инструкции
Преминете към представянето на свършената до момента работа.
- Време е всеки екип да представи своята част от презентацията. Кой ще започне?
Попитайте останалите ученици за обратна връзка.
- Какво мислите за представената част? Има ли нещо, което можем да подобрим?
Ако остане време в часа, дайте задача на учениците да интегрират получената обратна връзка и да попълнят чеклист за съдържанието на презентацията.
- Чудесно предложение! Сега нека всички заедно завършим съдържанието и оформлението на презентацията. Всеки екип, моля, да попълни чеклист за съдържанието на презентацията.
Обобщение
Учениците осъзнават важността на добре структурираната и ангажираща презентация.
Важно!
- Подтикнете учениците да дават конструктивна обратна връзка.
- Насърчавайте ги да се уверят, че презентацията е последователна и добре организирана.




