Раздел

Числата 10, 20, 30, …, 100. Събиране и изваждане с тях

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • извършват действията събиране и изваждане с числата 10, 20, 30, …, 100;
  • познават банкнотите от 20 лева, 50 лева и от 100 лева и монетите от 20 стотинки и от 50 стотинки;
  • решават текстови задачи с изучените мерни единици.

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • реквизит на екскурзовод (по желание)
  • подходящи печати или стикери
  • паспортите на учениците
  • карта на Страната на числата и парите
  • работен лист “Текстови задачи за забележителности” и лист за самопроверка с решенията на текстовите задачи – за всяко дете
Добре дошли на Острова на задачките!
5 минути
Въведение

Учениците се запознават с Острова на задачките. Въвежда ги екскурзовод, който ги запознава със забележителностите и че всяко място крие математическа задачка.

Инструкции

"Днес ще пътуваме до Острова на задачките – част от нашата Страна на числата и парите. Ще посетим различни места – Аквариума, Музея на банкнотите, Сладкарницата, Базара на ръчното изкуство и др. На всяко място има текстова задача. Готови ли сте да обикаляме, да разглеждаме забележителностите и да решаваме?"

Обобщение

"Днес тръгнахме на интересно пътешествие! Вече знаем, че на този остров всяка забележителност има своя задачка. Готови ли сте да го разгледаме и да използваме всичко, което сме научили досега?"

Важно!

  • Създайте атмосфера на вълнение и пътуване.
  • Можете да носите шапка, ID карта или друг атрибут на екскурзовод.

Материали за дейността

Обиколка на острова
20 минути
Самостоятелна работа

Учениците решават няколко текстови задачи, свързани със забележителностите на острова.

Инструкции

  • "Сега започва нашата обиколка! Решавайте задачите в работния лист. Всяка е свързана с място от картата на острова. 
  • Решавате задачите самостоятелно, но можете да си помагате един на друг по двойки.
  • Който е готов със задачите, ще получи лист с решенията и отговорите, за да може да си ги провери сам.
  • При правилно решена задача, оцветете знака до нея."

Обобщение

"Браво, пътешественици! Успяхте да се справите с много текстови задачи, свързани със забележителности на острова. Виждате ли колко полезни могат да бъдат знанията ви в реални ситуации – когато купуваме билети, пазаруваме или планираме посещение?"

Важно!

  • Давайте индивидуална или партньорска помощ при нужда.
  • Насърчавайте учениците да изписват цялото решение на задачите, както и отговора и мерната единица.
  • Ако не стигне времето за проверката на отговорите, дайте време и от следващата дейност.

Материали за дейността

Спомени от Острова на задачките
10 минути
Творческа задача

Учениците попълват паспорта си и рисуват пощенска картичка от острова – с какво най-много са се забавлявали и какво са научили. Записват броя правилно решени задачи и решението на една от тях.

Инструкции

  • "Хайде да отбележим на нашата карта, че вече посетихме Острова на задачките.
  • В паспорта си запишете колко задачи решихте вярно. Изберете си и препишете решението на една от задачите. 
  • Нарисувайте пощенска картичка от острова – с какво най-много се забавлявахте и какво научихте. 
  • След това ще получите своите печати."

Обобщение

"Вашето пътешествие на Острова на задачките приключи, но знанията ви остават с вас! Помислете – кое ви беше най-забавно? Коя задача беше най-интересна? Това, което научихте днес, ще ви помага всеки ден – в магазина, на почивка или дори когато си планирате джобните!"

Важно!

  • Покажете пример как може да изглежда записът и рисунката в паспортите.
  • Насърчете креативността при украсата.
  • Сложете подходящи печати или стикери на съответните страници в паспортите на всяко дете.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.