Раздел
Числата 10, 20, 30, …, 100. Събиране и изваждане с тях
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- извършват действията събиране и изваждане с числата 10, 20, 30, …, 100;
- познават банкнотите от 20 лева, 50 лева и от 100 лева и монетите от 20 стотинки и от 50 стотинки;
- решават текстови задачи с изучените мерни единици.
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- реквизит на екскурзовод (по желание)
- подходящи печати или стикери
- паспортите на учениците
- карта на Страната на числата и парите
- работен лист “Текстови задачи за забележителности” и лист за самопроверка с решенията на текстовите задачи – за всяко дете
Учениците се запознават с Острова на задачките. Въвежда ги екскурзовод, който ги запознава със забележителностите и че всяко място крие математическа задачка.
Инструкции
"Днес ще пътуваме до Острова на задачките – част от нашата Страна на числата и парите. Ще посетим различни места – Аквариума, Музея на банкнотите, Сладкарницата, Базара на ръчното изкуство и др. На всяко място има текстова задача. Готови ли сте да обикаляме, да разглеждаме забележителностите и да решаваме?"
Обобщение
"Днес тръгнахме на интересно пътешествие! Вече знаем, че на този остров всяка забележителност има своя задачка. Готови ли сте да го разгледаме и да използваме всичко, което сме научили досега?"
Важно!
- Създайте атмосфера на вълнение и пътуване.
- Можете да носите шапка, ID карта или друг атрибут на екскурзовод.
Учениците решават няколко текстови задачи, свързани със забележителностите на острова.
Инструкции
- "Сега започва нашата обиколка! Решавайте задачите в работния лист. Всяка е свързана с място от картата на острова.
- Решавате задачите самостоятелно, но можете да си помагате един на друг по двойки.
- Който е готов със задачите, ще получи лист с решенията и отговорите, за да може да си ги провери сам.
- При правилно решена задача, оцветете знака до нея."
Обобщение
"Браво, пътешественици! Успяхте да се справите с много текстови задачи, свързани със забележителности на острова. Виждате ли колко полезни могат да бъдат знанията ви в реални ситуации – когато купуваме билети, пазаруваме или планираме посещение?"
Важно!
- Давайте индивидуална или партньорска помощ при нужда.
- Насърчавайте учениците да изписват цялото решение на задачите, както и отговора и мерната единица.
- Ако не стигне времето за проверката на отговорите, дайте време и от следващата дейност.
Учениците попълват паспорта си и рисуват пощенска картичка от острова – с какво най-много са се забавлявали и какво са научили. Записват броя правилно решени задачи и решението на една от тях.
Инструкции
- "Хайде да отбележим на нашата карта, че вече посетихме Острова на задачките.
- В паспорта си запишете колко задачи решихте вярно. Изберете си и препишете решението на една от задачите.
- Нарисувайте пощенска картичка от острова – с какво най-много се забавлявахте и какво научихте.
- След това ще получите своите печати."
Обобщение
"Вашето пътешествие на Острова на задачките приключи, но знанията ви остават с вас! Помислете – кое ви беше най-забавно? Коя задача беше най-интересна? Това, което научихте днес, ще ви помага всеки ден – в магазина, на почивка или дори когато си планирате джобните!"
Важно!
- Покажете пример как може да изглежда записът и рисунката в паспортите.
- Насърчете креативността при украсата.
- Сложете подходящи печати или стикери на съответните страници в паспортите на всяко дете.


