Клубове по интереси за моя инфлуенсър

Раздел

Диалог

Времетраене

45 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • се ориентират в ситуацията на общуване и определят елементите ù;
  • анализират текстове и посочват вида на общуване (официално или неофициално).

Необходими материали:

  • текстове за откриване на клубове по интереси
  • изводи за кубовете по интереси
Запознаване с новата задача
2 минути
Въведение

Учителят запознава учениците с новата им задача, като ги ангажира с цялостната идея на проекта.

Инструкции

  • "Скъпи почитатели, захванахте се с нелека задача, като откликнахте на молбата на инфлуенсъра. Вече би трябвало да сте анализирали какъв човек е той, какви са неговите интереси, но и кога е свободното му време. Знаете, че трябва да му помогнете да се запише в някой от клубовете по интереси в неговото училище. Но… какви са тези клубове? Време е да разберем през този час! Предстои ви да анализирате различни текстове, някои от тях под формата на диалози, да извлечете нужната за вас информация, да я структурирате в таблица, за да улесните по-нататъшния си избор. Готови ли сте да изследвате?"

Обобщение

"Тази дейност проведохме, за да се запознаем с предстоящата задача и да влезем в ролята на помощници на инфлуенсъра."

Важно!

  • Направете представянето възможно най-атрактивно за учениците. Важно е те да бъдат ангажирани с предстоящите задачи, за да изпълнят проекта успешно.
  • Раздайте на всеки работните листове с текстовете за откриване на клубове по интереси и изводите за тях.

Материали за дейността

Кои са клубовете по интереси?
40 минути
Самостоятелна работа

Учениците се запознават с клубовете по интереси чрез анализ на различни видове текст. Определят елементите на речевата ситуация, вида на общуването и систематизират съществената за задачата информация в таблица.

Инструкции

  • "Ще получите няколко текста. Вашата задача ще бъде внимателно да ги прочетете, да изпълните задачите след всеки един и да извлечете необходимата ви информация за изпълнението на вашата мисия като помощник на инфлуенсър. 
  • За целта, освен текстовете, ще получите и една таблица, в която да записвате изводите си за откритите клубове. Бъдете внимателни! Знаете, че след това ще трябва да вземете решение към кой клуб да запишете вашия приятел влогър!"

Обобщение

"Браво! Припомнихме и затвърдихме знанията си за елементите на речевата ситуация. Вече умеем да определяме участниците, условията, предмета и целта на различни видове общуване! Сблъскахме се с пряко и непряко, с писмено и устно, с официално и неофициално. Упражнихме се да четем с разбиране и да извличаме съществената информация от текста."

Важно!

  • Раздайте на всеки ученик разпечатаните текстове за откриване на клубове по интереси, както и таблицата с изводи за тях.
  • За да премине по-динамично работата с текстовете, Ви препоръчваме да посочвате ученици да четат на глас по роли, след което оставете време за самостоятелна работа (писмен отговор на въпросите и попълване на таблицата). 
  • Обърнете внимание, че задачите към първите три текста са улеснени, като са посочени елементите на речевата ситуация, подкрепени с насочващи въпроси. При следващите обаче учениците сами трябва да посочат елементите на речевата ситуация.
  • Дискутирайте с класа след всеки текст и при необходимост задавайте допълнителни въпроси. Например към задача 2 “ Определи вида на общуването - официално или неофициално. Аргументирай преценката си, като цитираш конкретни изрази” изисквайте аргументация и посочване на конкретни фрази от текста. Насочете вниманието към употребения речев етикет.
  • След приключване на работата в клас може да попитате учениците кои от текстовете са били под формата на диалог и защо смятат така.
  • Не се притеснявайте, ако не успеете да разгледате всички 6 текста. По-добре обсъдете по-малко, отколкото да претупате всички. Може да оставите за домашна работа тези, по които не сте могли да работите в час.

Материали за дейността

Задаване на домашна работа
3 минути
Практическа задача

Учителят затваря урока, като задава домашна работа - всеки почитател трябва отново да разгледа източниците на информация и да вземе решение за кой клуб по интереси би бил най-подходящ неговият инфлуенсър.

Инструкции

  • "Сега вече всички помощници имат попълнени таблиците с изводи за клубовете по интереси и ви предстои да вземете важното решение - за кой клуб би бил най-подходящ вашият инфлуенсър. За тази цел ще трябва да попълните последното поле от листа с изводи за инфлуенсъра. Спомняте ли си, че го оставихме празно? 
  • Използвайте най-вече данните от листовете с изводи за инфлуенсъра и тези с изводи за клубовете по интереси. Но ако имате нужда, прегледайте още веднъж всички източници на информация - визитката, профила в социална мрежа, онлайн разговора, текстовете за откриване на клубовете по интереси. Не забравяйте, че е важно свободното време на влогъра да съвпада с провеждането на заниманията в клуба."

Обобщение

Проведохме тази дейност, за да затворим работата по урока и да се подготвим за следващата стъпка от проекта – избора на подходящ клуб по интереси за нашия инфлуенсър. Научихме се да използваме събраната и систематизирана информация, за да вземем аргументирано решение.

Важно!

  • Уверете се, че почитателите имат всички източници на информация. 
  • Инструктирайте учениците да попълнят последното поле от данните за инфлуенсъра.
  • Поставете срок за изпълнение - задачата трябва да бъде изпълнена за следващия урок.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.